Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet å har erfarig med bruk av jordnøttolje?Håper eg har kjøpt rett i dag.Dette er får ikke å revne under fødselen.Er den kun for utvortes bruk.Har lest at man kan få sopp av å bruke oljer innvendig. Er det noen av dere som har kjøpt en slik bamse som lager fosterlyd? Erfaringer? Er nå i uke 33+1, har bjynt å få ont i ryggen, kjenner meg sliten når jeg sitter lenge,er dette normalt? Å siste spørsmål, tar dere B-vitamin for å slippe å miste hår under svangerskapet og etter?Vet dere om den man får kjøpt på helekost er like bra som apoteke sin.Ønsker alle en fin kveld. På forhånd takk til dere som svarer:)

Anonym

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener at jordnøttolje er greit til slimhinner, men du trenger ikke å smøre/massere noe innvendig. Ved forrige fødsel tøyde jeg litt forsiktig på "mellomkjøttet" (mellom skjeden og endetarmen), for å gjøre det mer elastisk for å slippe klipping. Det hjalp bra det, og de trodde de slapp å klippe, men så falt pulsen til babyen, så det ble klipping likevel..... (sukk). Skjeden er veldig elastisk og trenger ikke å tøyes.

Magen min begynner også å bli tung (er i uke 32+2), og det sliter på ryggen, ja. Er visst helt normalt, så jeg legger meg litt på sofaen så går det over!

Ville ha vært forsiktig med b-vitamin, tror ikke det er bra med for mye kosttilskudd i svangerskapet. Tror at du får bedre råd på apoteket enn på helsekost (stoler ikke helt på at de vet så mye om graviditet og det er ikke alle helsekostprodukter som er ufarlige!). Tar folat og omega-3 som anbefalt, og ellers ingenting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...