Gå til innhold

Vekt på baby i uke 32?

Anbefalte innlegg

Hei!

Var på UL i dag, er 32+3. Fikk greie på at babyen veier ca 2900 gr... Var ikke dette veldig mye?? Legen forsikret meg om at dette er vel innenfor normalen, men når jeg leser på min side her så står det at babyen veier ca 1400 gr...

Har noen av dere andre hørt ca vekt på babyen deres i uke 32??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5288686-vekt-p%C3%A5-baby-i-uke-32/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når jeg var på ultralyd i uke 32 veide babyen 2200 gram. Så det som står inne på sidene her stemmer definitivt ikke. Vet ikke hvor de har de talla fra, men jeg må jo si at du kanskje får en stor baby. Nesten 3 kg ved uke 32, de sier jo at de legger på seg ca. 200 gram pr. uke de siste ukene..

Men legen vet nok hva som er normalt - så jeg ville tatt det med ro, jeg.

Annonse

Har også lagt merke til at vekten som står her inne på de forskjellige ukene virker ganske lav, ja. Likevel tror jeg at en skal ta vektestimatene som gis ved UL med en klype salt, de er ofte ikke helt korrekte. Skal på UL om en uke selv, i uke 33. Gleder meg veldig til det:-)

Til spørsmålet om hvorfor noe får dette, er svaret fra min side at jege r ansatt på et sykehus og følger derfor kontroller på føde/barsel poliklinikken. Der er et av tilbudene en UL rundt uke 32.

Vi var paa ul naar babyen var i uke 33 tror jeg det var, og fikk beskjed om at den veide det samme som du: 2,9 kg. Tenkte det samme som deg: dette blir en stor baby! For det stemmer jo overhodet ikke med det som staar paa BiM sidene...

Tror for det foerste at maalingen her er litt lave.. Lavere enn jeg har sett oppgitt andre steder. Dessuten tror jeg disse ul maalingene av vekt ofte kan ta veldig feil.. Det har jeg iallefall hoert mange historier om.. Det beroliget meg litt.. Foroevrig sa ogsaa min lege at det var helt normalt, at det ikke ville bli en gedigen baby el... Men inni meg lurte jeg litt paa om han bare sa det for aa ikke bekymre meg... ;-)

Skal fortelle hvordan det gaar naar han blir foedt! Har kun 4 dager igjen til termin, saa faar vi se da, om han er en stor baby eller ei :-)

Jeg var på Ul i dag,er i uke 32+4 og beibien var ca. 2000 gr.

Har ei jente fra før av som kom til med sine 2900 gr.Jeg har vært litt redd for å få en tung unge denne gangen men hører flere si at det ikke er så stor forskjell på å føde en 4kg`s unge enn en på 3kg..

Hører også at barnet som regel veier litt mindre enn det som blir estimert på UL.

Lykke til; )

Takk for svar alle sammen!

Har hørt om flere som har fått estimert vekten på barnet, men vekten har ikke stemt overhodet når barnet kom ut. Legen min fortalte at hun hadde fått beskjed om at hennes baby veid 3500g 6 uker før termin, men da den kom ut til terminen veide den 3500g. Så hun så jeg skulle ta den vekten med en klype salt. Hun hadde mange eksempler på feil vektmålinger....

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...