Anonym bruker Skrevet 7. juni 2006 #1 Skrevet 7. juni 2006 Gutten min er 6 mnd og er syk. Han har hatt feber av og på i 2 uker nå, men et par dagers opphold innimellom. Temperaturen har vært oppe i 39,7. Gir Panodil stikkpiller når feberen er høy, og det hjelper i noen timer. Eller er han blank i øynene, slapp, og sutrer og gråter nesten hele dagen. Innimellom spyr han opp all melken. Vanligvis er han blid som en sol fra morgen til kveld. Han sover mye, i dag har han sovet i over 6 timer på dagtid, og hele natta før. ( Noen netter han har hatt feber har han våknet annehver time).. Har vært hos lege, og hun lyttet, kikket i halsen og i ørene, men siden han lo da hun lyttet på han, konstanterte hun raskt at han hadde god allmentilstand, og ga meg egentlig ingen råd... Har dere noen gode råd? Synes dette er helt forferdelig, jeg. Er det mulig at det er en allergisk reaksjon fra Mais-grøt? ( Men man får vel ikke feber av grøt)? Tenner kanskje? Kan ikke kjenne noe, men han biter hardt hvis jeg stikker lillefingeren i munnen hans. Noen som kan hjelpe?
Ranveig R Skrevet 7. juni 2006 #2 Skrevet 7. juni 2006 Kan desverre ikkje hjelpe deg, men håpar det er andre her som har erfaring med dette. Vi slit nemlig med litt av det same sjølv. Dei siste 3 vekene ca har guten vår (8,5 mnd), "hangla" litt. Han har hatt feber av og på, ca 2-3 dagar i veka, men alltid med ein feberfri dag imellom. Han har vore oppe i 38.8, eg har ikkje gitt paracet, og vi har ikkje vore hos lege no. Dei dagane han har feber er han sutrete og klengete (men det er mulig å avlede han med leik og moro, så almenntilstanden er sånn sett fin), og lite interessert i mat (får i han noko grut til frukost og litt til kvelds, men det blir lite mat resten av dagen). Han vil ha ein del pupp, men blir ikkje mett av det lenger. Når han ikkje har feber er han stort sett i godt humør, men på langt nær like tålmodig som han pleier. Han et og mindre desse dagane enn han har gjort før. Eg kan ikkje forestille meg at det kan vere ein allergisk reaksjon, anar ikkje kva det skulle vere han var allergisk mot i såfall... Tenner? Kanskje. Men at det skal gje feber av og på i tre veker? Neppe. Nei det er vanskeleg dette, og eg har ikkje noko råd til deg. Ville berre fortelle at vi er fleire som har det sånn. Det er forresten eit par dagar sidan småen hadde feber sist no, så kanskje det berre har gått over av seg sjølv? God bedring til guten din, får håpe nokon andre har gode råd...
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2006 #3 Skrevet 7. juni 2006 Hadde nok kontaktet en annen lege og tatt han med når du ser almenntilstanden er dårlig. Hvis en på 6 mnd har feber i 2 uker så hadde jeg ikke tatt til takke med en lege som sier at alt er ok når du vet at han ikke er det. Feber får man hvis det er noe som herjer i kroppen (feber er der for å bekjempe bakterier). Håper han blir bra snart. God bedring!
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2006 #4 Skrevet 7. juni 2006 Tenkte jeg skulle ringe helsestasjonen i morgen. Hvis ikke må vi vel evt. på legevakta. Man må jo gå til fastlegen.... Takk for svar, er det flere som har noen gode råd? HI
thlu Skrevet 7. juni 2006 #5 Skrevet 7. juni 2006 Hei. Vi har en jente på litt over to år og en gutt på snart 8 mnd, begge to reagere slik du beskriver på det å få tenner. Jenta får feber, av og på, i mange uker, og feberen gjør at hun kaster opp på natta. Minstemann holder på med sine to første og jeg ser at han strever fælt han også. Han er sur og gretten, og fører tungen over tennene hele tiden (heldigvis ikke kastet opp enda). Det tok lang tid før vi forsto at det var tennene som skapte alt kaoset hos oss, men vi må bare prøve å gjøre det best mulig for dem. Vi har snakket med helsestasjonen og de er enig med oss om å gi henne stikkpiller de verste dagene, slik at vi slipper alt spyingen på natten. Utrolig slitsomt, men slik er det nå bare. En blir vant til alt. Men for all del, det er ikke sikkert det er tennene som er problemet hos dere. Håper dere finner ut av det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå