Gå til innhold

Hjelp, hun hyyyler!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er på vei en tann. Den bryter nok straks gjennom.

Har et par spørsmål.

Hvor mye Dentinox kan vi ta på. Tar bare litt på fingeren og smører men det hjelper jo ikke. Og det står inntil 5 ganger daglig..? Det er jo lite. Kan vi også gi Paracet?

Men hun plages kun med tannen om natten når hun skal sove. Er det normalt da? Begynner å lure på om det kan være noe annet. ??

Hjelp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har det på akkurat samme måten her... Virker ikke som Dentinox virker noe særlig, men vi prøver nå alikavel. Grining/hyling på kvelden, men jeg tror det er fordi det ikke skjer noe og da får han tid til å kjenne etter..

Skrevet

Guten vår var og sånn nokre dagar før tennene kom gjennom. Han ilskreik kvar gong eg la han ned heile dagen (bleieskift var eit mareritt ja...), og sutra resten. Smurde med Dentinox når han skulle sove og eit par gongar i løpet av natta, det var verst då. Veit ikkje om det virka så lenge, men han roa seg i alle fall såpass at han fekk til å sovne. Viss han hadde fortsett å skrike, hadde eg gitt han paracet for at han skulle få sove godt.

Det er ikkje så mange år sidan eg sjølv fekk visdomsjekslane på plass, og eg huskar godt at det gjorde skikkelig vondt. Ein liten baby skjønar jo heller ikkje kvifor det gjer vondt, så det blir enno verre for dei. Gje ho ein paracet du. Viss ho roar seg då veit du at ho hadde smerter.

Det er ikkje skadeleg å gje ein paracet om kvelden når ho slit med tenner, det skjer ikkje akkurat så ofte...

Skrevet

Jeg får ikke nærme meg munnen hennes når hun holder på å få tenner. Løsningen er å dyppe en q-tips i dentinox og la henne suge på den en liten stund:o)

Skrevet

Jenta min har det på samme måten, men hun våkner ofte på natta og hyler og klarer ikke roe seg. Dentinox virker ikke, vi fikk tips om å gi paracet og det har virket bra. Det er ikke farlig å gi paracet bare du ikke overstiger anbefalt dose. Vi fikk også tips om å gi henne flytende paracet, da kan du regulere dosen mer som du vil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...