Gå til innhold

Hva er egentlig en god nok grunn til keisersnitt??

Anbefalte innlegg

Holder et traumatisk hastekeisersnitt etter lange og vonde timer i fødsel samt en fødselsvekt på over 5 kg i tillegg til svangerskapsdepresjon som følge av svært varierte tanker rundt det å skulle prøve på en fødsel igjen??!

Jeg klarer ikke å slappe av før jeg vet at ks blir innvilget og har støtte fra jordmor, gynekolog og fastlege. hvor mye kan egentlig sykehuset stå på et evt avslag?

Fortsetter under...

De kan i utgangspunktet nekte deg KS, men med en slik historie er det vel heller sjeldent at det skjer.

Dessuten så er det fritt sykehus nå så du kan jo evbt bytte hvis det skulle bli helt krise. Men som sagt så tror jeg nok ikke det bør bli et problem.

Klem

• 2 uker senere...

Jeg vet AKKURAT hvordan du føler deg fordi jeg er i samme situasjon (men mitt barn var bare 3640 kg, med en hodeomkrets på 38cm).

Jeg har satt igang arbeidet med å få planlagt keisersnitt. Er bare 4+3 men vil ikke gå gjennom nok et svangerskap fylt av angst, og ikke vil jeg at de skal utsette svaret til helt på slutten.

Jeg hadde traumatisk hastekeisersnitt, lange og vonde timer i fødsel (totalt 35 t) og fødselsdepresjon etterpå (men andre ting spilte inn her).

Håper det ordner seg for både deg og meg.

STÅ PÅ OG BANK I BORDET OG KREV.

Jeg har endelig blitt innkalt til samtale, tirsdag 27.juni. Det er jo kun en mnd før termin, så jeg er irritert over å ha måttet grue meg så mange mnd. Lurt av deg å beg arbeidet så tidlig. Jeg har snakka med legen og jordmor om det hele veien, men det ar først etter strmåling nr 2, legen henviste meg. Har hele tiden sagt jeg har god grunn, men at de ikke kunne avgjøre det. Det lille men har plaga meg mye og jeg slapper ikke av før jeg har et ja.

Lykke til med svangerskapet!!

• 2 uker senere...

Hvordan gikk det i forgårs på samtalen? Jeg syns det er så frustrerende at sykehuset kan la oss vente sånn til tampen av svangerskapet. Vi skal da få lov til å nyte det å gå gravid også.

Jeg har mistet siden jeg skrev det andre innlegget (jeg som var 4+3 dager). Men, jeg har fortsatt time hos jordmora i august fordi vi skal bli gravide igjen vi.

Men jeg er veldig nyskjerrig på hvordan det gikk med deg på sykehuset. Håper du fikk innvilget KS dersom det er det du ønsker deg.

Klem

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...