Gå til innhold

Juni: Uff - blir litt engstelig av all denne feberen jeg :-(

Darth Vader

Anbefalte innlegg

Synes ikke paraceten klarer å slå den skikkelig ned heller - og det er jo uansett ikke bra å bruke paracet mange ganger i døgnet over lengre tid. Klokka fem i natt/morges hadde han 40,4 i feber - fikk paracet. Klokka ni i morges hadde han 40,34 i feber - fikk paracet på nytt. Klokka 13 hadde han 39,8 i feber - fikk paracet. Kastet opp masse en stund etterpå. Klokka halv seks hadde han 40,04 i feber - fikk paracet. Målte på nytt halv sju og da hadde ikke feberen gått lenger ned enn til 39,3 :-(. Nå sover han.

Vet ikke helt hvordan jeg skal gripe det an egentlig. Har vært til lege i dag også. Tatt nye blodprøver både på legekontoret og på sykehuset i dag. Blodprøvene fra sykehuset har vi ikke fått svar på enda. Legen ringer i morgen. Han mener det er virus og at det går over av seg selv. Har ikke så høy crp - 36 i går, 46 i dag. Men nå har han hatt høy feber fredag og lørdag. Ingen feber søndag. Så har han hatt feber fra 39 og oppover siden mandag. Han spiser ikke, og drikker ikke vann. Hadde jeg ikke ammet vet jeg ikke hva jeg skulle ha gjort. Heldigvis tisser han så han får i alle fall i seg væske.

Huff - kjenner at jeg blir engstelig nå. Han har vært så mye syk de siste fire ukene. Har bare vært noen dager mellom hver feberkule. Vi har vanskelig for å sove både jeg og sambo - livredd for feberkramper og andre skumle ting som kan skje når vi sover - så vi sover på skift. I dag skal sambo på spillekveld med noen kompiser - rollespill - og det er han vel unt. Sikkert godt å komme seg ut av huset litt. Stakkar han ser ut som om han ikke har sovet i hele sitt liv... Og de to andre ungene våre de seiler sin egen sjø om dagen - kjenner jeg har skikkelig dårlig samvittighet. Heldigvis har de vært på besøk hos venner i ettermiddag - godt både for dem og for oss.

I kveld følte både jeg og sambo behov for en annen leges mening og ringte på til naboen som er barnelege - men hun var på fest... Vi får spørre henne i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, jeg skjønner godt at du er engstelig! Kan ikke si at jeg vet hvordan du har det, for snuppa mi har aldri vært ordentlig syk (bank i bordet!), men kjenner jeg meg selv rett hadde jeg vel sittet pal foran sengen hennes og vært død av skrekk om hun hadde vært syk...

Kan ikke si anna enn god bedring! Håper de finner ut av hva det er og at han snart blir frisk igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ringte barnelegen fra UNN - vi ringte barneavdelinga i sted og spurte om prøveresultatene var kommet. Alt var fint. Hvite blodlegemer, blodprosent og crp - crpen var litt forhøyet - 47. Da får vi bare ha is i magen og vente til det går over ser det ut til. Legen sa at det gikk helt fint å bruke paracet i 10 dager i strekk før man trengte å bli bekymret, så da kan jeg slappe av på det også. Han sa vi skulle gi paracet når feberen gikk over 38,5 - men så lavt har han jo ikke vært på to døgn :-(. Paraceten virker dårlig og over kort tid - men legen mente at det bare var å fortsette som vi gjorde med paracet hver fjerde-femte time. Passe på at han fikk i seg væske og at feberen ikke ble alt for høy.

Selv om jeg er bekymret fortsatt så hjalp det ganske mye at noen gav seg tid til å ringe oss. Fastlegen har lovet å ringe i morgen han også - så sånn sett så slår hjertet litt saktere nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der ringte legevaktlegen som sambo snakket med tidligere i dag og syntes det var kjemperart han ikke fikk antibiotika da jeg fortalte om hvor lenge han hadde hatt høy feber, hva crpen var og at han nettopp har hatt en penicillinkur - den mente han antagelig var alt for kort... What to do? Han var ei skikkelig blære han som ringte og var veldig skeptisk til behandlinga vi fikk og mente vi fikk hamre på døra til fastlegen i morgen igjen (tredje dag på rad i så fall) - men så sa jeg at barnelegen fra UNN hadde per telefon sagt det samme som fastlegen (uavhengig av hverandre) - og da fikk pipen en annen låt. "Jeg er jo bare en landsens lege - hva vet jeg" som han så kjekt sa... For en dust - men så ble jeg jo usikker igjen da.

Blæh - hvorfor begynte vi i det hele tatt å ringe rundt etter flere legers meninger? Ble jo bare ekstra vanskelig da :-(.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Darth Vader!! Åjåjåj... Og du som er så erfaren, trebarnsmor... jeg vet ikke hva jeg kommer til å gjøre når zoe blir så syk for første gang... jeg har ingen erfaring...

Men jeg skrev til deg tidligere, som du kanskje ikke har lest, så jeg limer det inn på nytt her:

Hei Darth Vader--- uff... det høres ikke så bra ut... men jeg tenker på en ting med Håvard. Han begynte å være syk da du begynte å jobbe? Altså han ikke var så mye syk før det?? Kan det da ikke være psykosomatisk, at han reagerer på det at du jobber med å bli syk, kanskje han håper du blir hjemme med han igjen da osv? Husker at han heller ikke ville spise annen mat enn melk ganske lenge. Kanskje han er veldig glad i deg og savner deg så mye på dagen at han blir fysisk syk? Så trist... håper det blir bedre!!!

Ja, kanskje? Jeg tror faktisk på sånt.

Det er ikke mye hjelp, bare et forsøk på erklaring...

God bedring til Håvard!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars lille gutten din! Ikke noe kjekt når de små er syke, de små uskyldige gullene våre!

Får håpe du har fått riktige beskjeder fra legene nå da på hva som er best for gutten din.

Hvordan har Håvard det i dag da? Noen utsikter til bedring?

"God bedringsklem"

fra Johan og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stakkars lille gutten din og stakkars mor og far. Håper han mår bedre idag.

Jeg førstår godt at du er bekymret. Siden du har snakket med barnelege på sykehuset så tror jeg dere har fått en god og riktig behandling. Håper gutten din mår bedre idag så at dere alle får slappe litt av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei EvaS. Ja, det er kanskje noe i det du sier. Han trives jo godt sammen med pappaen sin, men det kan jo være mye som rører seg i en liten kropp som man ikke vet om. Jeg har vært hjemme nå siden torsdag i forrige uke, og kommer til å være hjemme til han er frisk nå. I dag er han mye bedre. Har fortsatt feber - men ikke så høy feber som i går, og allmenntilstanden er veldig på oppadgående. I dagene som har vært har han bare lagt slapt i fanget vårt og knapt orket å smile til oss en gang. Helt slapp og nesten litt apatisk var han når feberen var på det høyeste. I dag har han tøyset med oss som vanlig - og spist littegranne - og det var deilig. Håper han blir frisk nå.

Håper dere har hatt en fin bursdag i dag :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, ikke artig når barn er syke! Vi hadde noe lignende her for en måned siden og fikk ikke ned feberen, og paracet virket ikke, men da jeg pratet med en som kan litt om medisiner sa han at det var ikke farlig å gi to-tre stykker mer enn det som står på pakken, men det hjalp ikke det heller og han opplevde akkurat det samme med sitt barn... Min kastet opp og det kom visst av feberen sa legen og etter 6 dager begynte det å slippe, fikk litt røde utslett som forsvant igjen etter ett døgn, men legene kunne ikke si hva det var... Jeg kledde av han og la han i vogna ute jeg, med et tynt teppe og ellers badet jeg han ganske ofte for det var nesten bare det som hjalp!!

God bedring iallefall....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...