Gå til innhold

skal det være så

casber

Anbefalte innlegg

vondt i siden av magen. Må først få si at jeg for en uke siden sa høyt og tydelig til venner at jeg syns det å gå gravid med tvillinger ikke var så tungt for rygg og bekken som jeg hadde forventet det skulle bli. Men nå har alt forandret seg syns jeg. Jeg er 30,6 uker og nå har jeg vondt når jeg sitter rett opp og ned på en kjøkkenstol, eller bakoverlent i lenestolen eller går en tur som varer mer enn 10minutter. Det gjør vondt i korsryggen, mellom skulderbladene og i sidene ned mot rumpeballene. HAr forresten lagt på meg 2 kg siste uka og alt ligger på magen som begynner å bli spiss. HAr bare lagt på meg 11kg totalt så en skulle tro at kroppen ville klarer seg godt en stund til. MEner ikke å syte å klage men kanskje noen av dere har noen gode tips til meg. Er det no hjelp å få med akupunktur eller osteopati. HJELP..............

Fortsetter under...

Du må huske på at det er ikke bare kiloene som teller. Det er uansett tyngre med to, og nå ligger du på et nivå som kan sammenlignes med høygravide. Uansett hvor lite du har gått opp. Antagelig har du begynt å bli svai i ryggen...du oppveier tyngden og størrelsen fremme ved å trekke skuldre og rompe enda mer bakover mens du skyter ut magen, og det er døden for ryggen. Prøv å ha riktig holdning når du sitter og er oppreist. Og kanskje du skal prøve akupunktur..:-)

Må le litt!! En kan ikke bare være lei.

Og det er meg selv jeg ler av. For jeg har nemlig også nettopp bedyret at formen er på topp, og at det å gå gravid med tvillinger ikke var så tungt som en skulle tro.

Men altså, over natten så har jeg fått alt slags plager, både bak i ryggen, og fremme i bekkenet (i skrittet). Jeg kan heller ikke gå noe særlig, og det å snu seg i senga er en jobb i seg selv. Jeg er i uke 33 + 5.

Vi må nok bare bite tennene sammen og tenke på at vi har noe godt i vente. Og neste gang noen spør om det er tungt eller sier vi er flinke som klarer oss så godt skal vi bare nikke bekreftende, istedet for å si at det ikke er noe særlig tungt.

God helg

du så godt å høre at det ikke bare er meg.. har bare hatt det dritt den siste uka værke i brystet og bakk i ribbeina og greier..natta er jo en fultids jobb iseg sjøl... har ikke tenkt på det med akupunktur men tror e skal prøve det... Ønsker så sterkt at dei skal komme nå selv om e vet at det er fortidlig men e sliter skikkelig...

godt å høre om andre i samme båt... er i uke 33+5 i dag...

skal gå å bite tennene sammen nå, ønsker dere alle lykke til videre...

klemer fra meg

Annonse

Som jeg skulle skrevet det selv. Er også i min 34.uke. Synes alt (etter at kvalmen ga seg) har gått så utrolig greit. Har sagt til alle at dette var ikke noe verre enn å bære på en. Ikke vondt, liten mage og jeg har holdt på som jeg brukte før. Formen har vært kjempefin.

Men nå merker jeg virkelig at kroppen er sliten. Har også bare gått opp 10 kg totalt, men for kroppen kjennes det ut som minst 30 kg. Hvis jeg legger meg bakover føles det ut som jeg skal kveles og får ikke puste ordentlig, bena verker når jeg skal sove, korsryggen føles ut som den skal kappes rett av og den ene tvillingen ligger så langt opp mot ribbeinet mitt at jeg tror jeg har fått gnagsår der. Lider meg gjennom natten med utallige dobesøk (for å tisse ut to dråper) og jeg begynner virkelig å bli lei. Vet at de bør være inni magen minst noen uker til, men det skal bli noen lange netter. Prøver å tenke positivt, men når man føler seg som mest sliten så er det nesten så jeg bare vil sette meg ned og grine.

Ja det er ikke bare, bare med alle disse plagene våre. Jeg var hos osteopat på torsdag og fikk hjelp for bekken plagene. Ble mye bedre og i dag har jeg til og med vært på shopping i 1,5time uten å få vondt i korsryggen. Helt fantastisk! Vondt i føttene og litt hevelser derimot må en nok regne med i varmen.

Vet akkurat hvordan du har det. Stakkars mannen min da som må tåle klagingen og sytingen min hele tiden. Er det ikke det ene så er det noe annet.

Jeg var på kontroll på fredagen og legen der sa at det er en UTROLIG belastning/påkjenning å være gravid med tvillinger. Man kan ikke sammenligne det med å være gravid med 1 engang.

Nei, vi får bite tennene isammen noen uker til =)

Ja, kan ikke si at jeg ikke begynner å kjenne det jeg også.. Føttene knærne, fingrene, ryggen, ribbeina... you name it.. (er i uke 32)

Søstera mi som bare har en (som forøvrig i dette sekund er på vei ut :) har vært nærmest invalid siden uke 10. Hun har nesten ikke vært utenfor huset disse månedene, mens jeg som skal ha to har vært i byen, rundt på besøk og ellers kjent meg fin etter forholdene. Har jo hatt litt bekkenløsning, men ikke i nærheten av det hun har hatt. Sa til henne i forrige uke at jeg var glad jeg ikke hadde så mye vondt, siden jeg da var like stor som henne, og enda hadde 2 måneder igjen.. Og dermed var det over for meg også. Bare det å stå opp av senga må jeg bruke flere minutter til.....

Men det jeg egentlig skulle si, var at manuellterapeuten min sa at jeg burde vrenge et silke-teppetrekk og bruke det som laken i senga. Dermed ville jeg gli lettere når jeg skulle snu meg, og slippe hele operasjonen med å flytte meg rundt. Et veldig bra tips, synes jeg..

Hei Jenter!

Jeg må bare si at jeg føler så med dere.. Syntes dere er tapre flotte kvinner.. Tenk dere for en flott jobb vi gjør...

Jeg er selv i uke 20 og syntes alt begynner å bli tyngre, men har ingen plager, bare strutter og stråler med magen min.. MEN er forberedt på at det kjapt kan forandre seg.. Derfor en liten støtteerklæring fra meg til dere om at jeg syntes dere en helt suverene....

Ha en fin dag...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...