Gå til innhold

noen som vet noe om svangerskapsforgiftning???

Anbefalte innlegg

Hei! lurer litt på det med svangerskapsforgiftning... blodtrykket mitt har vært litt høyt (140/105) nå på siste kontroll men det gikk ned til 136/95 før jeg forlot jordmora. Litt eggehvite i urinen og beskjed om å varsle hvis jeg ble dårlig... lurer litt på om hvordan dårlig? Fikk liksom ikke noe svar på det hos jordmora. Bør jeg gå å være bekymret/redd eller trenger det ikke å bety noe i det hele tatt? Er i uke 32.

Fortsetter under...

huff, det syns jeg hørtes ut som veldig høyt blodtrykk..hva som er høyt avhenger jo selvsagt av hva du har til vanlig også. Jeg fikk satt i gang fødsel pga begynnende sv.sk.forgiftn. med førstemann. Det er jo en diagnose som er sammensatt av flere ting. Jeg hadde store hevelser (32 kg) og på slutten fikk jeg hvite i urinen og blodtrykken gikk opp fra 115/65 til 150/90. Legen sa da at jeg skulle varsle med en gang dersom jeg fikk kvalme eller pannehodepine. Det kan jo være noe å tenke på for deg også. Så lenge allmentilstanden er bra ellers er det vel greit å bare være under oppfølging men ta kontakt med en gang dersom du får kvalme eller hodepine/redusert almenntilstand i tillegg:)

lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...