Gå til innhold

håndmelke det ene brystet til såret har grodd?

Anbefalte innlegg

Har et åpent, stort gapende sår på den ene brystvorten. Gir ungen fra et bryst til hver amming.

Kan jeg gi han bare fra det ene, og håndmelke det andre til såret har grodd litt?

er det for lite effektivt å håndmelke kontra at barnet suger tomt? vil produksjonen minke?

Fortsetter under...

Siden babyer er verdensmesterer til å suge på, og stimulere brystet vil nok tro at produksjonen din kanskje vil gå litt ned hvis du bare håndmelker.

Det du kan gjøre er å gi fra det gode brystet først, slik at babyen din ikke suger så hardt på det vonde, ikke er så sultetnt.

Men det er klart, hvis du ikke klarer å gi av det vonde, er håndmelking bedre en ingenting.

Vil anbefalle deg å skaffe deg brystskjold til det vonde brystet. Da blir belastningen på brystvorten litt mindre, og det får tid til å gro selv om du gir fra det vonde brystet.

Vet ikke hvorfor du har fått et stort sår, har du sjekket at det ikke er sopp? Evnt om du kanskje har feil ammestilling, at baby ikke får godt nok tak, slik at det "henger" i brystvorta..

Anbefaler å smøre på simplex øyesalve og håndmelke til såret har grodd. Jeg gjorde det på den måten i halvannen uke til såret var så gådt som borte og la da poden til når han var nesten mett. Fungerte kjempebra, men jeg fikk jo en produksjon herfra til evigheten, da jeg ammet kun på ene puppen og håndmelket rikelig fra den andre (+ oppsamlingskopp på).

For meg fungerte håndmelking bedre enn pumping, uten tvil. Mer skånsomt og fikk tømt puppen bra.

Lykke til:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...