Susan*lillegutt og mini* Skrevet 7. juni 2006 #1 Del Skrevet 7. juni 2006 Lillegutt har jo aldri sovet på et rom alene før (har bare 1 soverom her) Hvordan jeg skal jeg venne han til et eget rom..er det noen spesielt egentlig..alså,å venne dem til det,eller slår de seg til ro selv? Han legger seg jo ned og sover stort sett med en gang,men dette blir jo et fremmed hus for han,og plutselig er ikke mamma og pappa der hele natten.. Hvordan skal vi gjøre dette,soveromet hans blir i et lite stykke unnas vårt soverom,så er vel kanskje en fordel å ha babycalln på då..hvertfall de første ukene..eller er jeg for hysterisk..hehe,blir sikkert å gå over all forventnig,men har slitt såååå lenge med å få han til å sove hele natten,og vil ikke gjøre ting verre enn det kan bli.. Hvordan gjorde dere det når dere skulle ha dem på eget rom? Kanskje jeg skulle ha han inne hos meg i sin seng første nettern....eller bare hoppe i det å venne han til sitt eget rom med en gang..eller? Hmm...her ble det mere 10.000 spørsmål på en gang..men,hva gjør man ikke for disse små,og seg selv,hvertfall når man ikke har vært borti dette før..=) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 7. juni 2006 #2 Del Skrevet 7. juni 2006 Her la vi Matilde på eget rom såpass tidlig at jeg tror ikke hun tenkte over det, men senere har vi jo lagt henne både på hytta (eget rom) og hos svigeriet (eget rom) og det jeg har gjort er følgende; *bruke sengetøy som ikke er nyvasket (dvs at det lukter kjent sovelukt) *ha med bamsen som hun alltid har i senga *følge helt like leggerutiner som hjemme/før, fra kveldsmat til legging i senga ellers har jeg som regel sagt natta og klappet henne på kinnet som jeg alltid gjør, gått ut av rommet (som vanlig) og holdt meg i naborommet til hun roer seg (evt gått litt til og fra hvis hun har vært urolig, men "tålt" at hun har grått i et minutt eller to før jeg går inn, evt laget litt lyd i det rommet jeg er i sånn at hun hører at jeg er der). tror det kommer til å gå veldig bra med dere, jeg! bare prøv å slapp av med det sånn at han ikke merker at du er "nervøs" ;o) lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solstjernen - seksbarns mor Skrevet 7. juni 2006 #3 Del Skrevet 7. juni 2006 Yaddalibe har tips gode som gull her Da lillepia sov borte første gang så ble det til (etter en time med tull) at tanta la seg i sengen attmed henne og låg der å lata som hu sov til lillepia sovna... men om dette ikke går i det hele tatt så kan du ta det litt mer over tid, som å la han bli kjent med huset og eventuelt sove i sin seng hos dere en liten stund og så ta han over etter noen dager/uke.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå