Gå til innhold

Bamse i sengen (samme som skravle)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 8 uker, som etterhvert har blitt flink til å sove i sprinkelsengen sin om natten. Han har fått en søt liten bamse (ca 10 cm kropp, pluss noen lange, myke bein) og den har jeg de siste nettene lagt på siden av han i sengen hans. Ser ut som han liker det, at han synes det er trygt.

Sikkert hysterisk som spør, men har sett at de anbefaler at en ikke har kosedyr i senga til de små, gjelder det også en så liten bamse som dette? Hva har dere gjort?

Takk for hjelpen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min sønn er også 8 uker, og han har en liten kosebamse som han liker å ligge inntil og gnu på med hendene før han sovner. jeg pleier å flytte litt på den etter han har sovnet, for jeg liker ikke helt at han trykker den inn mot nesen sin. så lurer egentlig på det samme som deg... er det beste å fjerne hele bamsen? han koser seg jo sånn med den stakkars...

Skrevet

hehe, måtte le nå, min gutt ligger også og trykker seg oppi bamsen, og drar den med seg når han okker seg nedover i senga. Festelig.

Jeg synes også de må ha de få gledene de har, og synes det er velkomment med alt som gjør at han sover bedre for seg selv;)

Skrevet

har bestandig hatt det jeg ja.. men det er kosedyr som er fra 0 år da.. slik at det ikke er noen deler dem kan få i seg..

Skrevet

hvorfor skal de ikke ha bamse med seg i senga?

Skrevet

Det anbefales ikke aa ha noe löst i senga som kan komme over barnets ansikt pga krybbedöd

Skrevet

Men det er ikke farlig å ha en liten bamse i senga, det som ikke anbefales er sprinkelbeskytter PLUSS mange bamser!

Skrevet

en liten bamse kan helt umulig komme over min gutt:)

Skrevet

Vi har nettopp begynt med bamse i senga og gutten vår er 7 mnd. Har egentlig ikke tenkt på å gjøre det før nå, og det ser ut som han koser seg med det.

Jeg tror uansett at en liten bamse ikke er så voldsomt farlig :o)

Skrevet

Jeg vet at en del helsepersonell som arbeider med små barn faktisk anbefaler at barnet har en liten bamse i sengen sin. Det føles trygt og godt. Når man er på besøk så er bamsen med og det er noe kjent og kjært for barnet i den nye sengen også.

Jeg har en liten bamse i sengen til min datter men for å være ærlig så bryr hun seg ikke om den (hun er 9 mnd). Tar den likevel med når vi drar bort sånn i tilfelle :)

Skrevet

Vi har hatt ein liten bamse i senga til guten vår sidan han vart fødd. No er han kjempeglad i den, og trykker fjeset sitt inntil den når han skal sove. Så lenge bamsen er så liten at den ikkje kan havne over fjeset til babyen er det heilt greit.

Men husk på å vaske bamsen! Tenk kor mykje rusk og rask som kjem inn i pelsen dens; støv, gulp, graut, svette osv. I bladet "mamma" står det ei anbefaling frå Norges Astma- og Allergiforbund (NAAF);

"Alle barnets kosedyr bør en runde i vaskemaskinen minst fire ganger i året. Det er spesielt viktig hvis noen i familien er allergiske mot husstøv, pollen eller dyr. Teddy kan vaskes på 60 grader i maskinen, his det ikke står noe annet på vaskelappen. Alternativet er å legge bamsen i fryseren i om lag et døgn for å ta knekken på lus, midd og bakterier. Rist kosedyret godt etterpå for å fjerne rusket."

Sidan guten vår har bamsen sin i senga (og fordi han til tider har tygga den voldsomt på snuten) har vi pleid å kjøre den ein omgang i maskina kvar 1,5 - 2. mnd.

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen! Og takk for gode vaskeinnstrukser Ranveig R, skal la den lille apen få seg en god runde på 60 grader i maskinen med det samme. Ble glad jeg nå, synes det er så koselig for gutten min å få ha bamsen i senga si.

Synes jeg var litt småhysterisk som spurte om dette, men hva lurer en ikke på som nybakt mamma... ;)

Ha en fin kveld!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...