Bromelia Skrevet 7. juni 2006 #1 Del Skrevet 7. juni 2006 Nå holder jeg på med storstillt tidtagning her... Veit ikke helt om jeg kan kalle det rier, men det er nok ikke så langt unna. Hele greia startet i går morges. Da vokna jeg av kynnere/rier. det gikk noen timer, så sovna jeg litt igjen. Holdt på hele gårsdagen, Og holder på enda... Sov 2 timer i natt. vokna da klokka var 3. Fikk sove et par timer i stad, begynner å bli ganske sliten. Har vært nede i 7 minutter mellom riene, men da er ikke riene så sterke. Det flyr veldig opp og ned... 10 minutter mellom... 15 min, 20 min, 7 min.... Det er bare så sliiitsomt... Har ringt og snakka med de på føden. De sier at jeg skal ringe når det er regelmessig, og ca 7 minutter mellom hver ri, og at jeg har "gode" (ville vel kalde det vonde sjøl men...) rier. Snille mannen min har vært hjemme fra jobben noen timer, men jeg sendte han avgårde, for jeg så jo at dette ikke gikk noen vei... Noen som har noen gode råd eller trøstende ord å komme med? Er førstegangsfødende og terminen var på lørdag 3. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5285443-rier-og-kynnere-slitsomt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 7. juni 2006 #2 Del Skrevet 7. juni 2006 har ikke så mye å si nei, men må si jeg missunner deg!! jeg startet ikke av meg selv som førstegangs, og gjør det nok ikke denne gangen heller. må være hærlig å kjenne kroppen starte prosesssen selv, selv om det nok er tøft og selvfølgelig:-) lykke til videre! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5285443-rier-og-kynnere-slitsomt/#findComment-5286970 Del på andre sider Flere delingsvalg…
overtids eng0806 Skrevet 7. juni 2006 #3 Del Skrevet 7. juni 2006 Hei! Skjønner godt at du er lei nå. Ganske frustrerende med sånne kynnere/rier som ikke blir til noe. Du kan trøste deg med at nå jobber livmora og forbereder seg på fødsel. Problemet er at det er vanskelig å vite hvor lang tid det tar. I mitt forrige svangerskap sa jordmora til meg 2 uker før termin at jeg kom til å føde i løpet av et døgn. Hadde masse kynnere. Det tok 14 dager til...helt forferdelig lei var jeg. Den siste uka begynte det hver kveld med regelmessige kynnere som var vonde og samboer tok tida. Så plutselig bare stoppet de opp etter flere timer. Sånn gikk dagene, og jeg ble sliten og trøtt pga dårlig søvn. Snakka med føden og fikk beskjed om å ta 2 paracet om kvelden og legge meg til å sove. Sånn at jeg ikke sleit meg helt ut, men fikk noen timers søvn. Hvis det blir til rier våkner man garantert likevel. Gjorde det de siste kveldene før fødselen og prøvde å motivere meg til at dette kom til å ta tid. Forsøkte alt. Tror sex var det som gjorde utslaget. Om natten begynte kynnere å komme igjen, jeg gadd ikke vekke samboer en gang. Stod opp og dusjet og la meg på sofan. Plutselig begynte de å bli av andre dimensjoner. Dro på føden. Hadde ikke åpning, men plutselig tok alt seg opp og i løpet av 1,5 time var gutten ute..Gikk forferdelig fort, Jordmor sa det var fordi livmora hadde jobbet og jobbet de siste ukene og var kjempesterk. Trøst deg med at hvis det ikke skjer noe i kveld, så nærmer det seg. Og kanskje får du også en rask fødsel. De er intense men utrolig deilig når det var ferdig. Lykke til. Prøv å slappe av. Ta deg en varm dusj, og ikke fokuser for mye på kynnerene/ riene før de begynner å bli vondere og regelmessig. Jeg hadde så mange vonde kynnere at jeg var veldig usikker på hva det var. Men når riene begynte var jeg ikke i tvil!!!!!! Det blir nok ikke lenge til du får bebin i armene. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5285443-rier-og-kynnere-slitsomt/#findComment-5288159 Del på andre sider Flere delingsvalg…
25.nov.08 og 14.07.06 Skrevet 7. juni 2006 #4 Del Skrevet 7. juni 2006 Er i uke 36 nå og lurer fremdeles på hvordan en kynner føles ut. Skal det gjøre vondt eller er det bare magebevegelse? Magen beveger seg mye, men det er vel baby? Hard mage er ikke en kynner? Lure, lure!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5285443-rier-og-kynnere-slitsomt/#findComment-5291480 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå