Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt at det er så gode råvarer i disse at man ikke trenger å være bekymret for å gi det til babyene våre. Har faktisk hørt at det var en ernæringsfysiolog som sa d! Så nåmå vi slutte alle disse tullete debattene og ha GOOOOOD samvittighet om man velger/er i en situasjon der man gir slik til babyene

Skrevet

Så en debatt på svensk tv mellom leger og ammehjelpere. Der tok de opp det at den såkalte anbefalingen om å fullamme til barnet er 6 mnd og gjerne lengre er misforstått.

I WHO`s anbefalinger (som er det vi her i Norge også forholder oss til) står det at det er ernæringsmessig trygt å amme til 6 mnd (mot 4 mnd tidligere), men ikke et ord om at barn ikke skal ha annen kost enn mm etter 4 mnd.

Tvert i mot, her i vesten er det trygt å gi annen mat og/ eller MME fra 4 mnd.

Synes også det er litt hysterisk dette ammegreiene..

Og mht til det med allergier osv så er det faktisk bare en teori, det er ikke vitenskapelig bevist sa de.

Så det så:) Banner vel i kjerka nå men...

Skrevet

Godt det finnes opplyste folk som dere som kan roe folk litt ned her inne:)

Stå på!

Skrevet

Ja, man tolker det dit man vil, og mye av grunnen til at WHO anbefaler amming så lenge er ikke med tanke på oss i Norge!

Det har blitt et enormt hysteri på det, og jeg føler meg nesten diskriminert (og glemt) på helsestasjonen pga at jeg gir flaske!

Helsesøstrene er kneblet og vet heller ikke noe om MME!

Man er jo svært sårbar som mor, og alle vil jo det beste for barnet sitt..

Og svaret på om barnet har det godt eller ikke ligger ikke i om det får MM eller MME! :o)

Skrevet

Hiver meg på i et AMEN her:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...