Gå til innhold

Hjelp, jeg har ikke nok melk..(Samme som skravle)

Anbefalte innlegg

Etter at datteren min sluttet å spise om natten, for en uke siden har jeg ikke nok melk til henne, og puppene mine har krympet til mindre enn de var før jeg ble gravid.. Prøver å¨ligge henne til oftere, men hun er skikkelig utålmodig og blir Hysterisk og nekter å suge når melken ikke strømmer..(Hun er godt vant, har hatt mye melk helt til nå)så jeg får ikke opp produksjonen igjen.

HAr fått nesespray som skal få igang utdrivningsrefleksen også, men det har ikke hjulpet så jeg får ikke til å pumpe meg heller. Trenger virkelig noen gode tips her nå. Håper noen kan hjelpe meg

Fortsetter under...

Hei igjen, her blir du ikke borte i mengden, vet du ;)

I hvilken alder er hun naa?

Det er et innlegg lengre nede som snakker om oekedager, det kan vaere for deg.

Er det noe annet paa gang? Mens, graviditet, sykdom hos deg, stress i det siste? Det kan virke inn ogsaa.

Hun er fire og en halv mnd.

Ingen stress eller mens eller noe. Tror ikke det er puppenekt heller, for om morgenen har jeg nok melk, og da spiser hun godt. DA strømmer også melken med en gang hun begynner å suge. Utover dagen tar det en stund før jeg får i gang utdrivningsrefleksen selv om jeg bruker oxytocin nesespray.

Vi har begynt å gi henne grøt etter råd fra helsesøster, pga av at hun har kastet veldig mye opp, og kun lagt på seg 120 gram på fem uker.Nå har hun sluttet å kaste opp, men gulper mye enda. Men det er sikkert grøten som gjør at hun ikke vil ha mat om natten, og fører til mindre melk hos meg. Vil ikke slutte med grøten igjen heller da siden det hjelper på spyingen, men vil jo ikke miste melken heller..

Oboy, her er det litt bakom, ja! Var det omgangssyke som gjorde dette med spyingen, eller har hun liksom alltid vaert ekstremt gulpete?

Hvis det har vaert slik lenge, har dere snakket om refluks?

Du kan med hell gi groeten paa formiddagen, da tar hun mer melk om natten men faar fordelen av ballasten av groet. Du kan ogsaa ta en ts med god olje i groeten, det feter opp!

Det har ikke vært omgangssyke, heller ekstrem ekstrem gulping. Vi har såvidt snakket om refluks, for pappaen har hatt det(er nylig operert), men hun virker ikke til å være plaget av det selv. Hun har gulpet veldig mye siden hun ble født, men for halvannen mnd siden tok det helt av..

Annonse

Ok... Siden det ligger til familien og vekten naa ikke gaar oppover kanskje dere faar overtalt fastlegen til aa sende dere til refluksproeve? Det er nemlig litt ventetid. Groet hjelper, det finnes ogsaa noe slags blir-til-gele-greie man kan gi. Husker ikke hva det heter...det vet de paa apoteket.

snakk med legen om å få tatt en ultralyd abdomen for å evt få utelukket pylorusstenose (overgang mage tarm). Hva med avføring? lite og sjeldent el mye og ofte. blir lite hvis det er liten passasje fra magesekken. min var på ul abdomen i forrige uke- heldigvis ok. Greit å få sjekket ut gulpingen,. tok ca 14 d å få time på sykeh vårt.

Expat og Blomman!

Tusen takk for svar begge to, jeg tar en telefon til legen imorgen jeg, så vi får sjekket opp i dette!

Jeg er veldig glad for disse sidene, utrolig greit å få tips og høre erfaringer fra andre.

Tusen takk;D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...