Gå til innhold

April: Kan de virkelig gjøre dette?ang. barnehage.

Anbefalte innlegg

Var innom barnehagen vi har fått plass i fra august av,og sa ifra at jeg skulle si opp den plassen, i.o.m at vi flytter nå.

Greit at de helst ville ha det skriftlig,men hun sa også det at det kunne hende at jeg måtte betale oppsigelse på plasse på 3mnd.

Men at det ble fra den første i hver mnd da,og fra og med 1juli..

vi har jo ikke plass der før 14 eller 20 august uansett...skal vell ikke betale oppsigelse for juli da..eller?

Og hvis de ikke fant noen til å ta plassen måtte jeg betale oppsigelse på 3mnd,alså hele august (i hennes tilfelle juli også) september og oktober..jeg har jo ikke benytt meg av plassen en gang,har jo ikke startet å bruke den,kan de virkelig kreve oppsigelse da,når jeg ikke har startet å bruke den?

Det er forsåvidt god barnehage dekning her i byen,så hvor stor sjanse tror dere det er at de finner noen til den plasse..?

Håper de gjør det,for jeg har absolutt ikke råd å betale 3-4mnd bhg,for en plass vi ikke skal bruke,pluss da bhg.plass fra august av der vi skal fklytte,m.a.o det blir dobbelt opp i 2-3 mnd..

Er så forvirret nå,akkurat nå vet jeg ikke om jeg vil flytte allikavel,har jo ikke råd til dette,pluss alle andre utgifter som kommer i løpet av juli og august fra før av,så plutselig kanskje dobbelt opp barnehage utgift..

Noen som vet om de har lov til dette?

Vi har fått brev om at vi har fått 100% plass,men ikke mer enn det,snakket med de tidligere i bhg. da sa de at jeg kom til å få et brev senere på sommer om noe,husker ikke hva de var,men hvertfall at vi skulle ha møte med bhg. før vi startet..

Nå er jeg skikkelig lei meg her,var det jeg tenkte,at dette var for godt til å være sant,at alt skulle gå i orden så fort.

Klem

Fortsetter under...

Hæ? Ja, men... hmm... har du takket ja til barnehageplassen da? Skal man ikke det og? Og da skal du jo ha muligheten til å takke nei uten at det skal koste deg noe. Venninda mi fikk plass til jenta si, men de ombestemte seg og takket nei. De måtte ikke betale noe... Merkelig. Og du skal da virkelig ikke betale for juli når du ikke har plass før august!! Hvis det er sånn som du beskriver det er jeg like rystet som deg! Kan desverre ikke si at de ikke har lov, men kan ikke fatte og begripe at det skal være det???!

vi har takket ja til plassen da..men synes det er helt ubegripelig at hun mente vi måtte betale for juli også..

men synes det er rart hvis de ikke får inn noe til den plassen,omså dele den opp på flere,sikker noe som bare trenger 50% plass...huff..nei,får høre med henne i morgen,hun skulle ringe meg hun barnehage bestyrern.

Vet faktisk ikke hva de kan jeg! Her er det hvertfall 1 mnd oppsigelse. Takket ja til plassen uten å vite om jeg trenger den. De jeg har snakket med mente at oppsigelsestiden muligens gjaldt fra bhg starter, altså 1 august. Noen mente kanskje jeg kunne si den opp 1 mnd før start og dermed slippe å betale. Har ikke hørt med bhg selv siden det ser ut til at det ikke blir aktuelt å si opp plassen.

Skulle jo tro at det er andre som er interessert i plassen og da er det jo ikke rett at du skal betale!!!

Krysser fingrene for at det ordner seg:-)

Høyrest heilt merkeleg ut!! Du skal iallefall ikkje betale for juli!! Her er det 1 mnd oppsigelse, viss eg seier opp plassen før 1.juli, slepp eg å betale noko, i og med at han beg i august. Frå april eller mai trur eg me må betale resten av året (dvs til sommarferien, når du jobbar i bhg startar året i august og slutter i juli...*fnis*, det er ein av bivirkningane ved å vere førskulelærar...)

Vet ikke helt, men det har noe med at du har takket ja til plassen tror eg.

Men her hos oss har det noe med om en sier opp plassen sin i juni eller juli - da har en tre måneders oppsigelse. Hvis en sier opp plassen sin en annen måned da har en bare en måneds oppsigelse.

Håper at dere slipper å betale for dei månedene ... dei finner nok noen som kan fylle plassen hans... ;)

Annonse

hei=)

Ja,barnehage bestyrern ringte meg.

jeg spurte om dette og hun sa at jeg nok måtte betale hvis de ikke fant noen til plasse,men er kun 3 mnd oppsigelse (selv om jeg synes det er mye da) og spurte om det hadde noen på venteliste og det hadde de faktis ikke,men hun skulle undersøke med barnehage kontoret,og gikk ut fra at det var noen på vent på andre bhg. som ville ha plassen,så jeg håper i det lengste at det er det,har ikke råd å betale dobbelt opp på bhg.. :( men,men,hun skulle hvertfall gi beskjed om hva som skjedde,så håper jeg får et svar om at de har funne en som vil ha plasse,er jo en kjempefin bhg,og en av de få i byen som er bygg opp med tanke på barn med astma og allergi,er vel kanskje den eneste i byen også..så håper de finner noen som vil ha den,hvis ikke blir jeg lei meg..

Kan ikke si om det er lov/riktig med 3 mndr. oppsigelse, men om det så er, så betyr det at din oppsigelse gjelder fra den 1. måneden etter at du har sagt opp plassen, slik det er med oppsigelse av arbeidsplass også. Så om du sier opp i juni (uansett dato) vil ikke oppsigelsestiden begynne å renne før 1.juli, men du skal selvfølgelig ikke betale for den måneden, men den regnes likefremt som en del av oppsigelsen. På denne måten kan jeg ikke se at de kan kreve betaling fra dere annet enn ut september, det hadde vært noe annet om de hadde regler som sa at oppsigelsen kun gjelder fra når plassen skulle vært tatt i bruk. Hvor langt vekk skal dere flytte da? Har dere skaffet ny plass? Hvis ikke dere flytter så altfor langt vekk, så ville jeg ha benyttet meg av plassen du uansett må betale for og så heller melde barnet inn i den nye barnehagen fra oktober av... En god del penger å spare på dette, så dere skal jo ha ganske så lang reisestrekning for at det ikke skal svare seg rent i kroner og øre (da regner jeg selvfølgelig ikke med merbelastningen det er å kjøre "feil vei" og bruke ekstra tid om morgen og ettermiddag...) Jeg reiser ca. 10 km hver vei til dagmamma i nabokommunen, noe som er eneste utvei for oss, så dere er skamheldige som har dette luksusproblemet (2 barnehageplasser å velge mellom mot laaaaaaaaaaaaaaang venteliste her i byen) spør du meg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...