Gå til innhold

Vonde pupper av denne amminga

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ibegynnelsen var puppene skikkelig såre med skorper på vortene og blodig gulp fra lillegutt. Men det har gått seg til og vært bra, men nå etter 6 uker har de begynt å bli vonde igjen. Er helt blå når jeg er ferdig med amminga, men ikke åpne sår ennå. Han slipper sjelden taket selv så jeg må putte fingeren inni munnen hans. Noen som har opplevd det samme/råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm, tar han ordentlig hamburgertak? Det er ikke bra at brystvorten blir blaa, aapenbart. Mulig at dere maa oeve paa sugetaket igjen. Skjer dette mens puppen er i munnen, eller liksom rett etterpaa? For det er noe som heter vasospasmer, de kjennes ut som smerter og ser ut som fargeforandringer paa brystvorten etterpaa, og skjer pga temperaturforandringen naar barnet blir loest fra brystet.

Skrevet

Hei og takk for svar. Ja han har ordentlig tak, vrenger leppen som bare det, men mulig at vi etterhvert har forandra stilling. Det er rett etter at han er løst fra brystet den er blå, etter en stund blir den hvit der den var blå, også blir den vanlig igjen...

Det er forøvrig mye å lure på når man er blitt nybakt mamma, men opplever at det meste jeg bekymrer meg for er helt normalt...

Skrevet

Hoeres ut som vasospasmer ja. Vi hadde en runde om det for en stund siden, soek litt i forum!

Skrevet

Mulig jeg er litt dum nå men hva mener du med forum. Søkte på søkelinja men det kom ikke noe. Hvor er det?

Skrevet

Du maa forandre det med DinBaby til Forum. Har dytta "kramper i blodaarene" til deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...