*ale* Skrevet 7. juni 2006 #1 Skrevet 7. juni 2006 Har en gutt på 4,5 mnd. I slutten av juli skal jeg bort en helg (festival med jentegjengen, vet det er ego,men gøy!!). Har så smått begynt med smaksporsjoner av grøt, mest for at han spiser så hyppig på natta. I kke så glad i flaska. Han er ikke så keen på grøten, men får nå i seg et par tre skjeer. Gir på kvelden, begynte for ca 2 uker siden. Noen som har tips til hvordan jeg kan forberede oss på to dager uten mamma og puppen? Har jo endel tid ennå. Og er det noe i det hs sier om at blir han sulten nok så tar han flaska?? SKAL på den turen altså!!!!!! :-)
Expat Skrevet 7. juni 2006 #2 Skrevet 7. juni 2006 Det er mye som kan skje paa seks-syv uker. Det vaerste blir nok aa "gidde" aa pumpe saa ofte som det trengs naar du er paa tur (6* per dag). Og at barnet tar puppen igjen etterpaa. Ha gjerne et hjelpebryst paa lur naar du kommer igjen, da kan han faa tilskudd fra det og fra brystet.
*ale* Skrevet 7. juni 2006 Forfatter #3 Skrevet 7. juni 2006 Ehh.. hjelpebryst????? Aldri hørt om gitt:) Enn det med å ta flaska? Vet du noe om det?
Expat Skrevet 7. juni 2006 #4 Skrevet 7. juni 2006 Det er mye de laerer de neste maanedene, flaske kan vaere en ting, tutekopp en annen. Hjelpebryst er en matesonde koblet til en taateflaske, teipes paa puppen og stikkes i munnviken til baby naar man ammer. Saa faar baby ideen at mat kommer fra pupper Du kan lese masse om det paa ammehjelpen.no
*ale* Skrevet 7. juni 2006 Forfatter #5 Skrevet 7. juni 2006 ok:) Takk for svar. Forresten, ser det er flere her med barn som spiser mest om natta. Min kar kan ha opptil 10 måltider om natta (fra midnatt til 08) og være nede i tre ila resten av dagen!!! Slitsomt.. Er det noen grunn til det eller er det bare en vane??
Expat Skrevet 7. juni 2006 #6 Skrevet 7. juni 2006 Nei, det er velfungerende puppenekt. Gaar over snart, skal du se!
*ale* Skrevet 7. juni 2006 Forfatter #7 Skrevet 7. juni 2006 Han har holdt på slik siden han var 1 mnd, så tror nok han har tenkt å fortsette med det, gitt.... *sukk* Blir nok ikke å amme til han er året nei... Blir så sliten av det, har ei på 4 som krever sitt på dagene også.. Men skal nå holde ut så lenge jeg klarer..
Expat Skrevet 7. juni 2006 #8 Skrevet 7. juni 2006 Les fjummsi's innlegg om puppenekt, de hadde det fra 3-10mnd, naa er baby 16mnd og de ammer masse enda!
Nit@™ Skrevet 7. juni 2006 #9 Skrevet 7. juni 2006 Håper du får til flaskemating ev, kopp.. Gutten min på snart 5 mnd nekter totalt alt. Jeg måtte på sykehus en dag, og far hadde STORE problemer med Lillemann. Vi prøvde alt før jeg dro, men nektet å ta noe annet. Den dagen jeg var borte fikk pappa`n kun gitt 100 ml mm inkl søl... Lillemann var skrubbsulten når jeg kom hjem. Får du det til å fungere så gi meg litt tips om hvordan ) )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå