Gå til innhold

Lovehearts mot kvalme??!?!


selfangerkjerringa

Anbefalte innlegg

Syns å huske noen her inne som tipsa om at lovehearts var bra mot kvalme.... anyone? Trenger desperat et avbrekk fra dundersaltet før jeg blir seende ut som selve dundersalt trollet her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har spist det i tre dager nå, fikk akutt kvalme og har spydd i 3døgn nå, har ikke fantastisk virkning syns jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihihi.... da skal jeg kanskje holde meg til dundersaltet istedet :) Men kanskje verdt et forsøk? Jeg spyr jo på kveldene og morran uansett - kan jo være greit å spy litt lovehearts til en avveksling :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke om det er sv skap kvalme eller omgangssyken, føler meg elendig, har ikke begynt å pakke engang, og vi drar på lørdag til stillehavet og blir borte 1mnd, 19timer i kun flytid, hjelp! Vet ikke hvordan jeg skal stoppe kvalmen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste (lege, apotek osv) sier det er trygt å ta reisesyketabletter som f.eks postafen i svangerskapet. Jeg har måttet krype til korset og ta et par fordi vi har kjørt en del lange bilturer i det siste i forbindelse med huskjøp. De funker ikke 100%, men demper det verste av kvalmen :) For min del er bivirkningen at jeg blir trøtt - ikke så bra når man er på jobb, men hvis man har en 19-timers flytid foran seg så er det kanskje like greit? Pakkinga tar du så fort som bare det, ikkeno problem :) og har du glemt noe når du kommer fram så har de helt sikkert butikker der også! Kos deg, og send en tanke til meg som sitter stuck i "sommer"-Trondheim med gråvær og 10 grader.... hehehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I uke 8 var jeg i USA, og dagene før jeg reiste var jeg skikkelig morgenkvalm. Var veldig bekymret for hvordan det kom til å gå med flyturen. Men det gikk veldig bra. Hadde med meg oppskjærte grønne epler, läcerol med salmiakk og salt chips + endel ekstra mat. Dessuten tror jeg tidsforskjellen rotet med tidspunktet for kvalmen, og var ikke kvalm på morgenen der borte. Det gjorde at jeg klarte å spise skikkelig til frokost, og hele kvalmen ble bedre! Håper du får en lignende opplevelese som meg, god tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

He he, nå skulle jeg ønske vi kunne utsette turen, men det går ikke ... det er så slit å være spysyk og ha en liten en på 2.5år som krever sitt og, var hos legen igår, han mente jeg ikke skulle ta noe... guud som jeg håper det "bare" er en omgangssyke eller noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt at du ble frarådet å ta noe som helst jeg.... det var nettopp 2-åringen min som gjorde at jeg kapitulerte og knasket en reisesyketablett i helga - jeg orket ikke tanken på å holde henne i ånde, tørke hennes spy OG være spysjuk selv for tredje helga på rad..... men hvis du kombinerer rådene fra hun under som var i USA i uke 8, husker å slappe av (kommander pappan til å hjelpe med minstemann) og kanskje tar en halv postafen før du drar, så....? lykke til i hvert fall!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lovehearts hjalp både moren min og meg mot svangerskapskvalme. Var fra henne jeg fikk tipset og hun hadde igjen fått det fra en lege - noe med den som balanserer syreinnholdet eller noe sånt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset. Da skal jeg også kjøpe lovehearts. Kjøpte en diger pose med dundersalt, men ble bare enda kvalmere....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde bare det hjalp mot sure oppstøt jeg. Det var det jeg brukte det mot.

 

Har du forsøkt mat med ingefær? Det hjalp for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...