Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Saa vi proever saa godt vi kan aa balansere kostholdet her, med noen triks innabords. I morges etter pupp ble det grovbroed med syltetoey (vit B, vit C, fiber, antioksidanter), og saa etterpaa snopte hun skinke, bart (jern, proteiner), den blir bare spist av skiven ellers... Og i gaar ble middagen inntatt paa gulvet siden vi hadde et stoerre tyngdekrafteksperiment paa gang...

Forundrer meg litt at man maa gjoere det slik... Men alt gaar (sukk)...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi prøver også dette med balansert kosthold. Men ikke så lett, litj-jenta spiser helst grøt, banan og druer (delt i to) dagen lang... og hun foretrekker også helst det som har vært i gulvet. Skinke uten brød er en annen kjenning. Den beste måten å få henne til å spise variert er om hun får spise sammen med mamma, alt som er på min asjett er mye mer spennende enn om det er nye ting på hennes egen... merkelig :) En annen merkelig ting er at hun først kan nekte å spise, men om hun blir litt avledet og vi prøver igjen så spiser hun plutselig opp alt på tallerkenen.

Min trøst er at hun elsker kokte grønnsaker i skiver eller buketter (brokkoli, blomkål). Får vel litt vitaminer og jern her...

Diverse gryter med kjøtt og grønnsaker er også en favoritt, om jeg blander i litt røde linser blir det visst ekstra godt. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...