Gå til innhold

et litt flaut spm men har dere ???


mammaJW

Anbefalte innlegg

sex nå når dere er så kort på vei ?? jeg er 6 uker på vei å er usikker på om jeg skal ha sex ?? *flaut* men er så engstelig for at det ikke skal gå bra så .....

 

har noen andre noen råd da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klart vi har sex som vanlig!!! Det er en selvfølge :) Så lenge en har "normal" sex så er det faktisk bare bra når man er gravid (så lenge en ikke har mye blødninger, da er vel reglene litt anderledes). Det er god trening til muskulaturen, virker forberedende på kroppen fram mot fødsel - styrker bekkenbunnen, og det frigjør endorfiner som gjør at vi slapper av. Stress er jo som kjent ikke bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ha sex. har ikke hatt noe særlig vi, men det er fordi mannen har vært borte på jobb og jeg har spysyken og lørdag reiser vi på ferie, 19timer på fly, hjelp!

 

Men når vi kommer frem blir det hanky panky... hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruke kondom?? Legen min sa ingen ting om det. Han sa bare at vi kunne ha sex så mye vi ville.....og det har vi hatt! :)

Han sa at det var sundt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde blødning i forrige svangerskap ...men har ikke hatt nå da :) vi har hatt en gang sex siden jeg fant det ut da :) takker for alle svar da

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du trenger ikke bruke kondom. Det er det rareste rådet jeg noen gang har hørt.

Livmorhalsen blir ikke myk så lenge den ikke er klar for det.

Man sier at sex kan hjelpe til med å fremskynde fødsel for overtidige. Man får ikke veer og mister aborterer når man er mye tidligere på vei pga. sæd. det er det rareste.

Det er ikke alltid det hjelper når man har gått 14 dager over termin engang. er ikke livmorhlsenklarr så kan du gjøre hva du vil, det hjelper overhodet ikke.

Hehehehehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha så mye sex du vil og orker:) Det eksisterer ingen restriksjoner på sex, når som helst i svangerskapet med mindre legen sier noe annet. Det er bare tull at du må bruke kondom. Sæden gjør ingen skade, men kan sette igang fødselen når ungen er klar for å komme ut, men IKKE før.

 

Jeg spurte ei venninne av meg som studerer medisin. Hun sa at den beste måten å sette i gang en fødsel er å ha masse sex, så da måtte jeg jo spørre henne ut:) Lurte jo fælt på om det er orgasme, penetrering eller sæden som er viktig. Hun sa det var sæden, og til en viss grad penetreringen, men at det verken sæd eller penetrering er skadelig på noen måte. Dvs, det settes ikke i gang med mindre babyen og alt det andre er klart, da er sæden på en måte en akselerator.

 

Dette ble litt tungvindt, men konklusjonen er: Ha så mye sex dere bare vil:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har helt normalt sexliv fremdeles. Men det kommer nok an på formen til hver enkelt hvordan det ligger an. Det er nesten bedre med sex nå synes jeg pga en er så følsom. Brystene er ømme og vonde, men er utrolig godt mens en har sex, og da går ømheten over til veldig følsomme istedenfor.

 

Men det er nok individuelt.

Legen min har ikke frarådet meg noe sex, selv om jeg har hatt litt smerter og vært på UL.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...