Anonym bruker Skrevet 7. juni 2006 #1 Skrevet 7. juni 2006 Meg og min venninne har en diskusjon gående. Jeg mener at det ikke er nødvendig å koke flasker dersom en lager et mme-måltid om gangen når baby er over 3 mnd. Men at det er nødvendig dersom en skal "lagre mme". Dette fordi bakterietilveksten i flaskene naturligvis blir større dersom mme står et døgn. Min venninne mener at man bør koke uansett! SÅ hva mener dere?
Makka Pakka Skrevet 7. juni 2006 #2 Skrevet 7. juni 2006 Jeg mener at man streng tatt ikke trenger å koke flaskene etter 3 mnd. Vi lagrer mme på flasker og sluttet å koke de når dattera mi var ca 4 mnd. Nå koker jeg de sånn av og til, vasker de ellers godt i varmt såpevann. Hun fikk ikke vindt i magen da vi sluttet å koke flakene.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2006 #3 Skrevet 7. juni 2006 Takk for svar Kalleanka! Ønsker flere synspunkter :-)
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2006 #4 Skrevet 7. juni 2006 Spurte helsesøster, jeg... Hun sa at det ikke er nødvendig å koke flaskene etter 3 mnd alder. Jeg koker ikke lenger (babyen er 4,5 mnd), men det hender jeg koker smokkene. Lager aldri ferdig mma til oppbevaring, heller bare kokt vann på flaskene, oppbevarer de i kjøleskap og varmer opp når de skal brukes. Tilsetter mmepulver da, for da er melka ferskest mulig. Skal jeg ut har jeg en boks med tre kammer fra Avent som er til melkepulver, og har med pulver til å blande oppi. Dessuten, hva er vitsen med å koke flaskene når babyen putter det den kommer ove inn i munnen....
Froggi-Nikolai 17.11.05 Skrevet 7. juni 2006 #5 Skrevet 7. juni 2006 Noen sier 4 mnd og andre sier 6 mnd. Vi kokte til han var litt mer enn 6 mnd sånn just in case. Koker uansett "tutene". Alt skrubbes med Zalo uansett da....
minnimommo Skrevet 7. juni 2006 #6 Skrevet 7. juni 2006 jeg har vært utrolig sløv med koking hele tiden, men vasker godt. Grunnen til at jeg har vært sløv er at på bruksanvisningen min står det: Flaskene skal ikke kokes, kun vaskes med vann å såpe, smokkene til flaskene kan kokes. Og som noen sier her, de putter jo alt mulig i munnen... Men enig i det som sies at viss det lages mme for oppbevaring og bruk i et døgn ville jeg kokt flaskene.. Gutten min er nå 4 mnd og han har det nå bra han...
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2006 #7 Skrevet 7. juni 2006 *Dytter* litt i denne jeg siden det var så mange ulike meninger. Ble nemlig ikke helt klok jeg da ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå