Gå til innhold

kan noen beskrive en øke-dag for meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er litt usikker på hva det innebærer.

håper på svar! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ved 3, 6 og 12 uker vil oftest baby ha mer melk pga vekst, og ber dermed om mer mat. MAn legger til baby saa ofte de ber om det, gjerne hver time, men minst hver annen paa dagtid, minst en gang paa natten. Konse helt om baby, ikke noe stress og husarbeide. Spise godt, drikke mye. MAnge tar med seg piknick-kurv i senga og er der med baby hele dagen, koser og sover. Etter en relativt kort tid (de uheldigste tar det en uke for) saa er melkeproduskjonen oppe igjen, og "lappene" blir sprengte igjen.

Skrevet

lappene ? mener du brystene?

skal de være sprengte..?

jeg har ikke hatt noen øke dager.. han er 12 uker..

visste ikke at jeg selv skulle legge opp til øke dager..

han har lagt på seg dårlig den siste mnd,

kan det ha en sammenheng m at jeg ikke har lagt opp til

øke dager..

har jo merket noen dager hvor han har villet spise mye oftere.

-kan det ha vært øke-dager??

uff nå e rjeg litt redd for at det ER jeg som har skyld i at han ikke legger på seg bra nok..

Skrevet

Dette skal du ikke tenke så mye på, babyen regulerer det selv.

De dagene du har merket at gutten din hele tiden skal ha pupp, det er økedager. De kan komme når som helst og hvor som helst!

Ingen barn har faste dager, de tar det de skal.....

Lykke til og du trenger ikke å bekymre deg.

Klem fra

Skrevet

Nei, nei, slapp av... Barnet setter selv i gang oekedagene ;)

Mange merker slettes ikke noe, og som du sier, det er ofte at barnet bare spiser mer et par dager. Det er derfor man sier at barnet skal styre hyppigheten. Hos noen gaar det seg imidlertid ikke til saa fort og de maa gaa til ekstrainnsats slik jeg beskrev det.

Sover han lenge om natten uten aa spise forresten? Hvor ofte ammer dere naa?

Skrevet

ammer hver 3 time om dagen, og så sover han ca 6-7 timer om natten, deretter er det hver 3 time igjen.

Skrevet

Jenta mi spiser veldig uregelmessig, men jeg lar henne styre det helt selv. Et par ganger i uken har hun tydelig økebehov - da ligger hun ved puppen stort sett hele tiden. Noen ganger kan jeg sitte og snu henne fra pupp til pupp til pupp i et par timer, og med en gang jeg prøver å legge henne ned begynner hun å gråte og sutte på hånden sin som om hun fremdeles er sulten. Så da er det bare å fortsette til hun sovner av utmattelse. Da sover hun gjerne i mange timer etterpå, så da får jeg hvilt litt jeg også. Etterpå våkner hun blid og fornøyd til to ferske fulle pupper :-)

Skrevet

Det er jo helt greit, da! Lykke til paa fredag!

Skrevet

Jeg har hatt økedager -eller økedøgn på alle mine 3 da de var babyer. Det eneste som har hjulpet mot surving og utilpasshet har rett og slett vært amming! Gjerne 1/2-1 time av gangen. Så disse dagene har jeg lært meg å bare ta det helt med ro og gjerne holdt senga i timevis...Egentlig en avslappende og rolig jobb, og baby blir fornøyd.

Skrevet

Jeg har nettopp hatt økedager med Eline hun var 4 mnd i går.

Hun spiser til vanlig med 2 timers mellomrom og om natten 1 gang.

Men plutselig voknet hun og ville ha mat 2 ganger om natten og samtidig var vi nede i 1,5 time mellom på dagtid. Før det stabiliserte seg med 2 timer mellom igjen og 1. nattmåltid.

Men nå sist natt gikk det 12 timer fra mat i går kveld og til i morges, så nå er tydeligvis økedagene over for denne gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...