Gå til innhold

Nedtrapping ved ammeslutt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp sluttet å amme min sønn på 7 mnd. Pga tenner og biting i puppen ble det for et par uker siden en naturlig nedtrapping til kun morgenamming. (jeg tok han bort da han bet og han ville så ikke ha annet enn om morgenen)

Nå bestemte han seg for noen dager siden at han heller ikke ville ha pupp om morgenen, så da var det bare å kutte ut.

Jeg har hatt litt spreng i noen dager nå og det lekker bittelitt når jeg ikke har på bh. Det er ikke en veldig plagsom spreng og det er bare i den ene puppen. Må jeg pumpe ut litt selv om det ikke er plagsomt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har også akkurat sluttet med amming og lurer på det samme som deg, men jeg har vel kommet fram til at jeg skal la puppa være. Hvis man pumper ut så får jo hjernen beskjed om at nå suges det så man må produsere melk. Da blir man jo aldri ferdig. Dette er noe jeg tror da, men er litt redd for brystbet. Jeg ser at det som kommer ut hos meg er ganske blankt nå så det er tydelig at det snart er borte. Ble vel ikke så mye klokere av detta du da men ...hihi

Skrevet

Hehe. Nei, men greit å høre om flere tanker om det.

Jeg tenkte ikke å pumpe for å tømme, men mer for å "lette litt på trykket". Det er fler som har sagt at man burde gjøre det mest for å unngå brystbetennelse, men lurer på om jeg må det når det ikke sprenger såå veldig og når jeg har trappet ned på en måte.

Skrevet

håper noen kan svare oss da. Jeg har heller ikke så voldsomt spreng. Har kun litt vondt hvis jeg kommer borti puppen. Kjenner ikke noe ellers. kal ta å ringe hs jeg kanskje de vet råd

Skrevet

Jeg har lagt inn det samme innlegget på Ammedebatten og fått et svar der. Så hold øye med det innlegget også dersom du er intr.

Skrevet

Eller vondt dersom babyen sparker i puppen når han ligger på stellebordet..... ;)

Hold meg gjerne oppdatert på hva hs sier.

Skrevet

snakka med hs her jeg bor. nes på romerike. Hu mente jeg skulle bare håndmelke det verste trykket og prøve å få bort de verste kulene, så ville det gi seg etterhvert. " du vil ikke gi henne litt om dagen da",sa hu. Er så typisk hs ass. Nei sa jeg hun bruker puppen til natt kos og det gidder jeg ikke mer.Har nesten ikke hatt melk på slutten heller ,sa jeg. Nå når hu endelig har tatt flaska får jeg i henne mer drikke også nå som været forhåpentlighvis blir varmere. Håper du ble litt klokere da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...