Gå til innhold

Til Poamin og Zoomer...


Tinna*med nytt barn i juli!*

Anbefalte innlegg

Hei dere! Jeg har lest her inne at dere ble gravide umiddelbart etter deres SA. Jeg mistet for en uke siden i uke 8 - og ble selvfølgelig knust. Har prøvd i 2.5 år!!

Jeg lurer på noe. Viste dere når EL kom etter SAèn og hoppet til køys da, eller var det bare tilfeldig at dere ble gravide igjen? Har blødd mye hele uken og aner ikke hvordan jeg skal tolke kroppens signaler nå. Tidligere viste jeg akkurat hvor i syklusen jeg var. Ønsker selvsagt å blir gravid igjen snarest mulig, men står også påliste til IVF og setter igang i august hvis det ikke skjer et nytt mirakel.

Lykke til da dere!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bestilte billige el-tester fra www.billige-tester.com (tror jeg det heter) for å være sikker på når el kom. I tillegg tempet jeg, så jeg vet nøyaktig hvilken dag el var... Jeg blødde en drøy uke etter sa og el ble bare forskjøvet ca tre dager i forhold til vanlig syklus. Vi hadde sex samme dag og dagen etter positiv el-test, og så hadde vi ikke mer sex resten av syklusen (pga mye stress og junior på 10 mnd, som tar opp en del av vår tid hehe). Nå er jeg 8 +6, så forhåpentligvis går det mye bedre denne gangen.

 

Lykke til, og kom gjerne med flere spørsmål :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEI og takk for svar! Et lite spørsmål til: Når regnet du da din 1.e blødningsdag? Jeg hadde småblødd i ca 14 dgr (veldig lite) før UL forrige onsdag. Dagen etter kom den "store" blødningen. Er det da liksom min første dag i siste mens(hvis du forstår hva jeg mener)? Blør enda, men begynner å avta nå. Skal på UL for å sjekke fredag. Håper jeg er like heldig som deg - men ......

Ja, som sagt. Det har tatt tid med meg.

Takk for raskt svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kris!

Når mistet du - og blør du fortsatt? Hold meg oppdatert da - så jeg vet om du lykkes eller ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regnet min første blødningsdag fra første dag da jeg begynte å blø bittelitt, men så begynte jeg å blø veldig kraftig dagen etter (med store smerter), så da var jeg ikke lengre i tvil. Jeg ville nok regnet fra første store blødningsdag, tror jeg... det stemte i hvert fall med meg, men det kan jo være individuelt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann! Jeg hadde SA 12 mai, da var jeg litt over 10 uker på vei. Er skikkelig utålmodig nå og akter ikke å vente på mens!

 

Tror det er litt forskjellig fra person til person hvor fort syklusen kommer i gang igjen. Vil tro det er avhengig av at alt er ute (og at graviditetshormonene forsvinner). Men det er ren spekulasjon, jeg kan ikke så mye om det.

 

Uansett: Jeg har begynt å tisse på pinner for å finne EL. (Regnet storblødningen som første dag mens, men har nå funnet ut at EL er "forsinket".) Tror faktisk ting er i ferd med å skje. Så får vi håpe at det ikke er for sent når mannen kommer hjem i morra kveld!

 

Jeg krysser fingrene for dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er riktig at jeg ble gravid igjen med en gang.

Jeg har ganske kraftig EL-slim i noen dager før EL. Derfor har jeg ganske klart for meg når jeg hadde EL. Den kom ca en uke etter at jeg sluttet å blø. På det tidspunktet tok jeg også en graviditetstest for å se at HCG nivået mit hadde sunket. (Hvis jeg hadde vært lengre på vei ville nok ikke den testen vært noe vits i) Det ser ut som om jeg har veldig lett for å bli gravid. I følge teorien om hvor lenge eggceller og sædceller kan leve skulle det ikke vært mulig å bli gravid på det tidspunktet jeg mener jeg hadde EL, men gravid er jeg.

Legen beregnet termin ut fra når blødningen startet. Det er ikke nøyaktig så jeg venter at den blir justert en del ved UL.

 

Håper dere får raskt klaff igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Poamin! Hvor lang syklus har du og hvor lenge blødde du etter SA'en? Har blødd en god del i 8 dager nå, selv om det begynner å avta. Håper jeg har en tilnærmet syklus som før SA`en,så det blir lettere å finne EL. Jeg har også alltid visst når el er rundt hjørnet. Har el-smerter og slim. Får vente å se, men satser på el-tester også denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklusen min var faktisk omtrent normal på 30 dager virket det som, selv om legen tar utgangspunkt i 28 ved beregning av foreløpig termin. Jeg blødde i 8 dager.

Har foresten hørt at man kan få EL nesten når som helst etter en SA, men vet ikke om det stemmer. Lykke til med prøvingen. Håper dere får klaff med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...