Gå til innhold

Lystgass

Nr2iJuni

Anbefalte innlegg

Prøvde lystgass da jeg fikk førstemann, men syntes det var bare styr. Tenker at det er verd å prøve igjen denne gangen (spesielt hvis jeg ikke "rekker" epidural, som var fantastisk sist...) og trenger noen råd!

Hvordan får man best effekt med lystgass - dvs når skal man trekke inn?

Jeg hadde god hjelp av vanlig pusting sist, men følte at jeg bare ville puste ut sammen med rien - visstnok da jeg skulle pustet inn gassen..? Før rien vil man jo slappe av, og ikke holde på med noe. Eller?!

Og hvor surrete blir man egentlig av det i lengden?

Fortsetter under...

Hei du, jordmor veileder deg ganske greit. Jeg brukte lystgass fra 8 cm til jeg gikk over til lettere pressrier. Jeg begynte å innhalere når jeg kjente at det kom en ny ri, det tok toppen på riene og jeg fikk slappe av litt. Jeg skal definitivt ha lystgass denne gang også. Jeg ble jo litt rar å surrete men ikke mye, bare sånn behagelig surrete,hehe.

Jeg hadde epidural sist (etter 40 timer i fødsel sa jeg endelig ja takk til det). Denne gangen gikk det mye greiere, så da tok jeg imot lystgass. Skal love deg at jeg følte meg drita mer enn èn gang i løpet av fødselen, men om det var så fantastisk smertelindrende, vet jeg ikke. Det fikk i alle fall meg til å holde ut. Jeg fikk noe annet å konsentrere meg om enn smertene. Det med å puste ut gjør vel de aller fleste på slutten av fødselen. Jeg lå vel egentlig bare og hveste mellom tennene og fikk også beskjed av jordmor om å trekke pusten.

Lykke til i alle fall!

Heia.

Eg hadde og lystgass med nr 2 og eg bare eeeeelske lystgass=)

Eg hadde masken på heletiden, letta litt på den når eg prate men ikkje mer av en det. Fikk noen syke latter kick de første dragene, men det gikk over. Den jordmora som ga med dette lo som bare det og sa "ja dette e billige foddla " og lo videre.

Må sei eg ska ha det denne gang og at det bare må prøvast.

Eg har høy smerteterskel,men e ingen superwoman. Syns det var veldig bra smertelindring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...