Gå til innhold

Aner ikke hva pcos er, men kjenner meg ihjen, noen som vet??

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å få barn med samboeren min, i august i fjor sluttet jeg på p-pilla.

Siden det har jeg gått opp 17kg, og jeg har prøvd alt av slankekurer og trener fast 3 ganger i uka, men ingenting hjelper.

Syklusen forstår jeg ikke, jeg har altid gått på p-piller og hatt regelmessig mens, men nå kommer den akkurat som den vil, er det normalt å ha syklus på 43 dager??

Jeg kom over en liten notis i et blad, hvor det sto at de med pcos lett kunne legge på seg, hadde syklus på over 40 dager og hadde problemer med hårvekst, skulle nesten tru det var meg de skrev om, pluss at man hadde vanskeligheter med å bli gravide.

Jeg må jo begyne å lure, har fått lime hos legen i morgen, men hvordan går jeg frem med dette, hvordan får man sjekket sånt?

jeg skal til legen for å spørre om reductil,men kan jo ta dette opp med han, eller er det ikke noen vits???

Ble sikkert rotete og rart dette her men aner ikke hvem andre jeg kan spørre.

Fortsetter under...

Hei!

Kan høres ut som PCOS (Polycystisk Ovarie Syndrom), men gynekolog kan finne det ut ved å ta innvendig ultralyd av eggstokkene. Les litt om PCOS på nettet slik at du får vite mer om hva det er og flere symptomer.

Helt kort kan jeg si at det er en hormonforstyrrelse (man produserer for mye testosteron). Derfor hårvekst, krøll med syklus og eggløsninger -problem med å bli gravid-, vektøkning...

Jeg vil anbefale at du forteller legen din akkurat det du har forklart her, med vektøkning, ikke blir gravid, uregelmessig mens... Fortell at du har lest om PCOS og at du mener du har flere symptomer, så får du undersøkt det.

Min lege tok meg aldri helt alvorlig da jeg fant ut at det var noe galt med meg i.o.m at jeg ikke ble gravid, så jeg gikk i 8 mnd og trodde alt var i orden, helt til jeg gikk til en annen gynekolog. Da fikk jeg bekreftet mistanken med èn gang. Så bare vær bestemt! Nå har jeg prøvd å bli gravid siden mars 05, uten resultat. Men begynner på hormonkur i kveld, så da håper jeg det går fint:)

Lykke til!

Hvis det viser seg at du har PCOS, er du i hvertfall ikke aleine om det. Vi er mange her inne som sliter, og det er veldig nyttig med disse sidene. Lærer litt av hvert her!:)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...