Gå til innhold

en smule bekymret


Gjest

Anbefalte innlegg

er det noen som har tatt ultralyd i uke 8 og fått oppgitt str på fosteret?

 

jeg har vært på ultralyd et par ganger. I dag er jeg 7+5 og fosteret var litt lite mente legen.... 9,2 mm

 

lurer på om det kanskje er noe galt da.... hmmmm... lure lure...

 

grunnen til tidlig Ul er fordi jeg har hatt blødninger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ca 6 uker på vei å og har allerede vært på 2 ul. Først i uke 4 trodde dem - da så dem INGENTING!! så jeg var kjempenervøs i 1 uke. Men neste gang var det ingen tvil mer - jeg er gravid!! HURRA!! skal på ny ul på mandag - se hjerteaktivitet. spennende!!!

9,2 mm er IKKE lite når du ikke er lenger på vei. Dette skal du ikke bekymre deg over. Merkelig legen sa noe sånt til deg egentlig!!

Garantert ikke noe galt. Men for å berolige deg selv burde du kanskje få ny ul om ett par uker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg skal tilbake om en uke. Jeg syns også det er litt merkelig at han sier noe sånt.. jeg blir jo så urolig for så lite nå. Iom at jeg har hatt av og på med småblødninger i 14 dager i tillegg.. hjerteaktiviteten var bra, -så det er jo bare å smøre seg med tålmodighet og håpe det har vokst til neste uke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis knøttet var litt lite så kan det jo hende du rett og slett er ei uke kortere på vei eller noe... :) Ikke bekymre deg i hvertfall - hjertet slår og det virker jo som alt er i orden! lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kan ikke stemme for da hadde jeg bare vært 4+6 på første UL.. det var hjerteaktivitet på første UL også.. da etter min beregning 5+6

 

så tror ikke jeg er en uke kortere på vei..

 

kanskje den har sluttet å vokse grubler jeg på da.....!! offff altså.... slitsomt...!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan virke banalt, men husk å tenke positive tanker :) fokuser på at knøttet er der inne, hjertet banker og alt ser bra ut foreløpig. Ikke bra at du bekymrer deg. Men hvordan skru av grublinga i hodet? hm.... ikke lett... prøv å gjøre noe som tar tankene vekk fra grublinga - les ei bok, dra på shopping, grav deg ned i arbeid osv. Eller hvis du er hjemme: BAK! Det er faktisk utrolig hvordan humøret kan heves i takt med bolledeigen eller kaka :) Og så kan du jo trøstespise resultatet etterpå, hehehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg vil berre si til deg at du ikke må bekymre deg. De små knøttene vokser i rykk og napp tidlig i svangerskapet. Søskenbarnet mitt opplevde det samme sist gang hun var gravid. Hun fikk beskjed om at den lille var forliten, men neste gang var den blitt veldig stor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...