Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er 2,5 år,og har i det siste blitt så fæl til å slå,sparke og skalle.

Og i dag skallet han meg rett i nesa,og det gjorde INNMARI vondt!Jeg ble skikkelig sint,og skreik til han....bannet til og med,og det skammer jeg meg for.Men,det var så vondt,og jeg er så lei den slåinga og alt det der....

Har dere noen gode råd for hvordan vi kan plukke det av han?Har prøvd noe,men det funker liksom ikke.

Så får sitte her med den dårlige samvittigheta mi jeg da.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Synes ikke du skal ha dårlig samvittighet for å bli sint på barnet ditt av og til. De tar ikke skade av det. i en slik alder må de finne ut hva mamma og pappa aksepterer eller ikke. Han har kanskje skjønt at det der ikke var så lurt nå...?

Her i huset med to rakkere fungerer det nesten bestandig med å sette seg ned på huk foran ham og holde han fast (altså ikke vondt hardt, men nok til at han står i ro og hører etter), og være streng i stemmen og forklare at sånt gjør vi ikke.

Fortsetter han må han sitte i trappa i to til tre minutt. Og så snakker vi med han etterpå og er da enig om at det ikke var snillt å gjøre slik og slik, og at det er bedre å være grei osv...

Nøkkelen er vel som alltid å være konsekvent, og å ikke fire på de viktigste reglene, at å slå og sparke og alt som måtte gjøre andre vondt er strengt forbudt...

Klem...

Skrevet

Da sønnen vår begynte å slå, begynte vi å bringe han i gangen for hver gang,han var bare der i et halvt minutt og det har hjulpet for oss, slår ikke mer.. Han er også 2,5år

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...