Gå til innhold

tror det er like før jeg blir gallllll.


sommerful

Anbefalte innlegg

Jeg har vært så heldig å bli gravid etter å ha fått satt inn to egg fryseforsøk.

Skulle i dag vert 7+2. men så sist torsdag begynte jeg og blø litt, ikke særlig mye, men hadde en del kramper i magen og trodde at nå var dette løpet kjørt. Instillte meg på at det var en sa, men blødningen stoppet ganske raskt.

Har siste dagene vert kvalm og i går ble puppene ømme. Hmm. kanskje er det et lite håp?????. Så tok jeg en test i dag som er svakere en de jeg har hatt tidligere. Nei vell så er jeg vell ikke gravid lengre.

Men det j... er at legen sier jeg må vente til i morgen med å ta ny blødprøve, den får jeg svar på tidligst neste onsdag. Ultralyd får jeg først 19 juni, så nå går jeg her total forrvirra. Kan det virkelig være slik at jeg skal vente i for meg en evighet med å få vite hvordan det ligger ann???

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rent personlig syns jeg dette var litt slapp oppfølging i og med at du tydeligvis har fått assistert befruktning. Men jeg vet ikke hva som er vanlig i slike tilfeller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg hadde småblødninger ble jeg veldig bekymret. Dette var på kveldstid, så jeg ringte legevakten. Men der var det lite hjelp å få egentlig. Jeg kunne komme så kunne de kanskje ta en vanlig undersøkelse av meg, så kunne jeg snakke litt med legen. Men det hadde jeg ikke så veldig lyst til egentlig, for jeg tror ikke jeg hadde blitt så mye roligere av det. Så jeg tok kontakt med sykehuset selv, og der var de veldig forståelsesfulle. De mente at jeg skulle prøve å sove litt den natten, og kunne se det ann til morgenen etter. Men de prøvde å berolig meg at det var veldig vanlig med småblødninger i svangerskapets første uker. Men jeg skulle ta kontakt dagen etter hvis jeg fortsatt hadde blødninger. Og det hadde jeg, og da kunne jeg bare komme til sykehuset for å ta ultralyd med en gang etter at jeg hadde ringt til de. Og det var veldig bra synes jeg. Så jeg anbefaler deg å prøve å ta kontakt med sykehuset selv jeg, og si at du er veldig bekymret... For de vil ikke at gravide skal gå å bekymre seg unødig...

 

Ønsker deg lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Føler veldig med deg. Fikk selv satt inn to egg fra frys og er i dag 5+0. Men i går begynte jeg å blø litt, ikke skikkelig, men brun utflod. Ble så utrolig redd. Vi bor i Oslo, men har fått behandling i Porsgrunn. Jeg snakket med dem og de var veldig oppmuntrende og sa at jeg ikke skulle bekymre meg ennå. Noe som er enklere sagt enn gjort. De sa også at jeg kunne få ultralyd i uke 7 og at man da kunne se om hjertet slår. Så rart at du ikke skal på ultralyd tidligere. Stå på krava!

 

Ønsker deg masse lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skal du ikke godta! Jeg har hatt MANGE aborter - altfra uke 7 til uke 14. Hver gang har legen prøvd å få meg til å dra hjem å se det an, men det har jeg ikke godtatt. Legen kan ringe sykehuset å få deg inn til ultralyd samme dag eller dagen etter! Men her i landet må man desverre stå på krava selv, og ikke gi seg! Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtten. Fikk mot til og ringe sykehuset selv. Får komme på ultralyd i moregn tidlig. Blir greit med en klra beskjed, selv omm jeg i dag frykter det verste.Men da kan jeg i allefall komme vidre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...