Gå til innhold

Erfaring med å gå hjemme med to tette(samme som skravlesia)

Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg venter nr 2 i nov og da er elstemann 20mnd. Noen som har erfaring med å gå hjemme med en nyfødt og en liten til? Økomisk vil vi få det svært mye bedre ettersom jeg da vil få kontantstøtten pluss at jeg sparer barehageutg.

Kjenner flere som har hatt to hjemme samtidig, men der er aldersforskjellen større. (eldstemann 3år eller eldre)

Fortsetter under...

Hei

Jeg venter nr 4 i juli, og har vært hjemme siden eldste ble født i 97.

Det er 20 mnd mellom mine to første. Klart at det er litt slitsomt til tider. Men ungene har hatt veldig stor glede av hverandre. De har vært sammen om alt, så lenge de husker.

Jeg har erfaring med å være hjemme med tvillinger og så få en baby etter 25 mnd. Nå skal jeg snart være hjemme med de to yngste og der vil det være 17 mnd mellom dem. Tvillingene skal være hjemme noen dager også.

Så klart er det mye å gjøre, men det gikk veldig greit da jeg fikk jenta etter tvillingene. Overraskende lett. Jeg hadde vel forberedt meg på det verste og så ble det ikke sånn. Nå tenker jeg at det vil bli greit, selv om de to minste blir enda tettere. Men det vil jo bare bli to. Tvillingene vil være hjemme 3 dager i uka.

Dette vil du klare helt fint. Lykke til!

Hei!

Ja, det er 13,5 md melom mine yngste, og jeg har hatt de hjemme hele tiden. Jeg syntes den første tiden ( ca 4 første md) var tyngst, da hun på 13 md akkurat hadde begynt å få, falt mye, redd hun skulle falle på den minste, og den minste var ikke så forutsigbar med tanke på gråt, mat etc..Etter hvert som rutinene kom på plass, hun største ble stødig på å gå, og den minste ikke lenger var så skjør har det egentlig ikke vært noe problem. Det eneste at jeg kanskje føler at det går ganske i ett, kunne tenkt meg mer "kosetid" med hver av dem..spesielt den minste kanskje, ettersom jeg har den største alene en del på dagtid mens den minste sover dupp.. Nå venter vi en tredje tett, vil bli ca 15 md mellom de to yngste denne gang, og jeg skal ha de alle tre hjemme. Har tenkt å søke barnehageplass ( ca 50%) til hun som er eldst når hun har fylt 3 år, tror hun kan ha godt av å gå i barnehage da, evt fra hun er 4 år, som min eldste gutt gjorde. Fram til de er tre år blir de uansett hjemme med mor, trygt og godt det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...