Gå til innhold

Hva er egentlig "tunge løft"???


selfangerkjerringa

Anbefalte innlegg

Vi får stadig beskjed om at vi skal være forsiktige også i starten av svangerskapet og la være tunge løft og slikt. Men hva regnes egentlig som et tungt løft? Jeg løfter rundt på en to-åring, dagmammasekk og klesvasker hele dagen føler jeg..... kjenner det rykker i magen innimellom når jeg løfter og setter fra meg, men hva skal jeg gjøre da? Hun går jo selv, men ut og inn bilen, opp og ned trappa og når vi skifter bleie så MÅ jeg jo løfte.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

mener jeg leste en gang at alt over 15kg burde vi holde oss unna... men jeg husker selvfølgelig ikke hvor jeg leste det....

 

hehe... kan vært i en av de "million" innleggene jeg har lest her de siste mnd... hihi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, ikke sant.. vi har jo liksom ikke så mye valg da!!! trur du kjenner det litt på kroppen selv jeg hvis det skulle bli for mye. vi er jo ikke syke heller da.. vi er gravid! når jeg var gravid sist jobba jeg som servitør til siste måneden, en del løft der også.. øl-fat, brus-kasser osv... men gutten hang nå fast han!

trur det går veldig bra jeg ja, tenk deg koss dem hadd det før i tia.. da tru e itt de gravide hadd mulighet te å legg seg ned nei!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber som servitør. Prøver å holde holde meg unna de værste løftene, men det er ikke så lett. Har jo ikke sagt det til alle på jobb enda, og vil jo ikke de skal tro jeg er lat, så jeg fyller fortsatt brus, bærer ut sekker med duker osv. Men prøver å bruke tralle der jeg kan da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tessa80, et (sikkert kjempedumt) spørsmål til deg;-) Jeg har bartender jobb som ekstrajobb ved siden studier, og det kan bli VIRKELIG busy hos oss. Unngår øl-fatene og bruskassene, men hva med rene ølglass ut av oppvaskmaskinen..? Er så dumt, men plager meg liksom hver gang jeg gjør det...Hva tror du en sånn "bakk" veier...?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg kan løfte en to-åring med utstyr så kan du nok sikkert løfte en bakk med rene glass :) Men jeg ville nok holdt meg unna fulle bruskasser og ølfat ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

så bra! ps: har jobbet både som servitør og litt ekstra i bar selv, så jeg gjetter ikke hvor mye en glass-bakk veier, jeg har løfta tusen av dem selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...