Gå til innhold

Hva kan jeg si for å få sykemelding?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er 12 uker på vei, så blir litt tynt å skylde på kvalmen nå, den er på vei bort. Er trøtt og sliten, generelt lite energi. Har tenkt å si det til legen,men regner ikke med at hun foreslår sykemelding av den grunn. Har ikke vært borte fra jobb så langt i svangerskapet. Har så vondt for å be om slike ting, har i bunnen utrolig legeskrekk og gruer meg vannvittig bare til å dra dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er også 12 uker og jeg er lei av å jobbe...jeg skulle gjerne hatt

fri og nyt sommeren. Selv om jeg er trøtt og sliten ber jeg ikke om sykemelding av den grunn. Så lenge jeg er frisk til sinns og smertefri synes jeg at jeg får holde ut...det er tross alt bare 6 mnd igjen så skal jeg i permisjon. Og jeg skal jo ha sommerferie:)

 

Jeg tror ikke du får sykemelding på ditt grunnlag - tenk heller gjennom hva som gjør at du er sliten og har lite energi. Prøv med mer søvn, få deg litt massasje el annet som er godt for sjelen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal si det som det er til legen din. Det er tross alt ditt liv og ditt barn! Det er ikke slik at legen din skal bestemme hvordan du føler og har det. Husk at når babyen kommer er det viktig å ha overskudd og energi, og det er ingen som takker deg for at du strevde og slet når du var gravid.

Vi er alle forskjellige og har forskjellige terskler for når man orker og ikke orker å jobbe, derfor må du selv finne ut når dette er for deg. Husk at legen din heller ikke kan lese tankene dine.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Snart??, jeg er faktisk ikke LEI AV Å JOBBE. Har aldri vært sykemeldt i mitt liv, men jeg er sliten. Jeg har en hard fysisk jobb, slitt med kvalme døgnet rundt i 12 uker, og har av den grunn null energi. Får ikke sove, og jobber bare netter. Men legen tenkte nok akkurat som du, haha, nok ei gravid ei som vil ha sommerferie. Og nei, jeg skal ikke ha sommerferie, det kan man ikke ha i den jobben jeg har, for sommeren og alle høytider er høysesong. Ti timers dager til vanlig, og enda mer sommerstid. Men tusen takk, dette var akkurat nok et spark i magen for meg. Koselig å bli oppfattet som en snylter, når jeg faktisk sliter for å komme gjennom dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips: Si det som det er... og legg til at det er svært mye stress på jobben med mye tungt arbeid. Hvis du i tillegg smeller til med at du bekymrer deg masse for om det er skadelig, i og med at du jobber stressende, tunge, lange dager, så burde dette ordne seg. Foreslå eventuelt en 50% sykemelding. Jeg slet med dette og ble sykemeldt på dagen, men jeg er litt lenger på vei enn deg (17 uker ved sykemeldingen). Uansett er det viktigste at du har en åpen dialog med legen og ikke holder tilbake noe, da er det bedre å overdrive!!!

 

Lykke til, håper dette ordner seg for deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, ville bare si at når du er gravid, så skal du være fritatt for nattarbeid. Hvis ikke det er mulig, eller jobben din ikke vil legge til rette for at du får dagvakter i stedet, så har du rett på sykemelding! Fortell legen din om hvordan du føler det og om hvor sliten du er. Det er klart man ikke kan fungere på jobben når man ikke får sove.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...