Anonym bruker Skrevet 6. juni 2006 #1 Del Skrevet 6. juni 2006 I det siste når jeg har byttet bleie på datteren min, synes jeg det lukter mer og sterkere av urinen enn før. Og når jeg vasker henne, blir vaskekluten litt gul akkurat som om det er puss som kommer fremifra. Ser også ut til at hun har litt "utflod". Er dette uvanlig? Datteren min er 4 mnd og det er førstemann så er ikke så erfaren ennå... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5280572-urinveisinfeksjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katta & Lille Plom Skrevet 8. juni 2006 #2 Del Skrevet 8. juni 2006 Hvis hun hadde hatt infeksjon ville hun nok hatt feber og skreket mye, spesielt når hun tisser. Det gjør nemlig kjempevondt, som å tisse glasskår... Fargen og lukten på urinen kan komme av noe du har spist, eller at hun ikke har hatt så mye væske i kroppen da urinen ble skilt ut av blodet. Det gule på vaskekluten kan også være bæsj som har rent inn i kriker og kroker, og da vil skjeden produsere litt slim/utflod for å rense. Utfloden kan også være rester av hormoner fra deg. Jeg har aldri hørt om så små barn som har urinveisinfeksjon... Babyer som bare får morsmelk får så mye beskyttelse av morsmelken at de ikke engang blir forkjølet. (så lenge de ikke blir utsatt for kulde eller ekstrem varme) Hvis du har begynt å introdusere fastere føde, er det nok derfor urinen lukter annerledes. Nå er ikke jeg utdannet på dette feltet, så hvis du er usikker, eller hvis flere symptomer skulle dukke opp, bør du ta kontakt med helsestasjon. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5280572-urinveisinfeksjon/#findComment-5296039 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2006 #3 Del Skrevet 20. juni 2006 Jenta mi hadde urinveisinfeksjon da hun var 6 mnd gammel. Symptomene var at hun sluttet å spise (hadde akkurat begynt med litt mat) og ville ikke ha pupp heller. Var utrolig vanskelig å få i henne noe som helst. Hun hadde i tillegg feber. Kan ikke huske at vi merket noen symptomer fra urinveiene, men det er jo ikke så lett å merke med så små. Vet ellers at legen gjerne spør om urinen lukter annerledes når det er spørsmål om uvi hos barn, så det kan godt være hun har uvi. Små babyer har ikke så lett for å få feber, selv om de er syke, så det er mulig hun kan ha uvi, selv om hun ikke har feber. På apoteket får man kjøpt "tisseposer" slik at man kan ta urinprøve på babyer. Lever en slik prøve hos legen/bestill time, dersom du er usikker (nb! ikke ta bleie eller bukse utenpå posen, for da blir posen klemt, slik at tisset renner ut, er vår erfaring...) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5280572-urinveisinfeksjon/#findComment-5417091 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå