Gå til innhold

Irriterende spørsmål som "Har du nok melk?"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk mitt første barn for noen mnd siden, og alt har gått veldig bra. Melk har jeg nok av til henne, og hun har lagt godt på seg. (Hun er over gjennomsnittet) Alikevel får jeg stadig spørsmål fra alle mulige (og spesielt voksne damer) om jeg ammer og har nok mat til henne. Jeg tenker at dette er et ganske privat spørsmål, iallefall det siste , i og med at dersom jeg ikke hadde fått til å amme og ikke hadde hatt nok mat, så hadde dette vært ganske sårt emne, og ikke noe jeg ville fortalt til alle og enhver. Men dette virker det som andre (voksne) damer er veldig opptatt av. Hva mener dere andre? Er jeg for hårsår når jeg irriiterer meg? Er såååå lei av å svare på dette spørsmålet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg får også stadig dette spørsmålet og som deg har jeg ingen problemer med ammingen. Det er egentlig ikke noe andre har noe med, og de skal passe seg litt med å stille for nærgående spørsmål. Mange av oss er svært sårbare etter en fødsel, det tror jeg en del glemmer. Kanskje spesielt de som fødte for lenge siden.

Skrevet

Du er ikke haarsaar, men husk hvorfor de gjoer det. "Voksne damer" hadde sine barn paa 60-80-tallet da de fikk feil raad og "alle" var bekymret for melkemengden. Saa derfor tror de at det er et aktuelt spoersmaal...

Skrevet

Jeg er heeelt enig!!! Spesielt mine bestemødre og min manns bestemødre er opptatt av dette. de er mellom 80-85 år. Min datter er nå 4,5mnd og selvføgelig får jeg spørsmålet. ofte spørr de: " hva gir du jenta nå?" Jeg sier morsmelk, selvfølgelig! og de blir så forundret over at jeg HAR NOK MELK! De mener at det ikke er nok, sier jeg må gi noe mat også. Samtidig er de forundret over at hun ikke skriker skikkelig. Jeg tror at før når de hadde små visste de nok ikke at mange matvarer var vondt å fordøye for babyen. samtidig stappet de i babyene rømmegrøt, kumelk og brød. Så lurer de på hvorfor babyene deres skrek sånn..

Takk for nesten 50års kunnskap!!! Babyene våre har det godt :)

Skrevet

Hehe...mamma har alltid vært så forundret over at jeg har nok melk. Både på meg og broren min "forsvant" visst melka etter 3 mndr...

Skrevet

Helt enig i at dette er et spørsmål som er irriterende. Jeg synes det er greit at de nære spør, men folk som ikke kjenner meg spør også. Og det er det første de spør om. Synes også de trår meg litt for nær.

Skrevet

Du er ikke hårsår, det er faktisk ingen andre enn du som har noe med det.

Blir ganske lei jeg også min svigermor spør stadig om det, hun hadde ikke nok til sine 2 aå hun synes det er flott at jeg nå har nok melk. Men en blir lei av stadig samme spørsmålet.

Synes også andre kan slutte å være så innteresert i hvor lenge jeg har tenkt å amme, jeg aner jo ikke noe om det nå når Eline bare er 4 mnd.

Det er da min manns søster som sier, sammtidig med at hun forteller at hun ammet sønnen sin til han var 11 mnd. men det inntereserer meg ikke i det hele tatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...