Gå til innhold

Hva er det med uke 7?


Gjest

Anbefalte innlegg

Nå har jeg lest meg en del opp her inne og ser at en del snakker om den farlige uka 7. Helt safe er man jo ikke før ungen er ute, men jeg har hørt at det er de første tre mnd som er risikable. Men blir litt forvirret av å lese, for her ser det ut som at jeg kan slappe litt av etter uke7? Er i uke 7 nå, ferdig med den på lørdag og skal på ny UL på tirsdag, så jeg er kjempespent og satser på at alt banker og går som det skal der inne :-) Har vært på UL'er allerde, men da kunne de ikke si så mye, men alt så bra ut utvendig og HCg nivået steg flott. Legen sa at på de to ukene jeg venta til neste kontroll kom mye til å skje :-)

 

Men altså.. hva er dette med uke 7?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, ja det er jo ikke godt å vite. Men det har vært mange innlegg her forrige uke og tidligere med folk som har mistet i uke 7. Og selv hadde jeg en SA i uke 7 tidligere i år. Det sies at det er mange som mister da dersom ikke organene virker som de skal. Det var i alle fall det jeg fikk vite tidligere i vår. Er selv i uke 7, og gleder meg litt til å være ferdig med den . Men man er selvfølgelig aldri sikker i svangerskapet, som du sier. Nå var det ikke meninga å være pessimist, ville bare gi så godt svar som mulig. Tror selv at jeg kommer meg langt ut i januar i dette svangerskapet, og koser meg med den lille hemmeligheten. Ønsker det lykke, lykke til! Klem fra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svaret. Alltid fint å høre at andre er litt på tankeplanet og. Føler meg nesten flau og hysterisk til tider. Men dette skal gå bra. :-) Lykke til, til deg også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Heldigen så har vert på UL allerede, koffor d egentli? eg e i uke 7 fra i dag av, men eg har kje eingang vert hos legen eg......ska i neste uka! Går du privat for å få mange UL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.jeg lurer også på hvorfor det er så mange som er så tidlig på ul.Ger er det vanlig å gå i uke 18 eller 19.Jeg er nå 6+4 og har ikkje kontaktet lege enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når dere skriver om denne skumle uke 7, er det fra 6+0 til 6+6 dere mener? Siden det er den 7. uken? Eller er det 7+0 til 7+6?

 

Og bygger dette bare på erfaringer fra BIM jentene, eller er dette noe leger og andre også mener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke hørt noe om uke 7, men jeg satte meg et personlig mål på uke 8. Fra der til uke 12 går det fort !!

Men i uke 8 så er det meste av organene grodd etc. Fra uke 8 så er det sinnsykt mye forandringer frem til uke 12.

Så når du har nådd uke 8 - så har du fullført første milepæl, kan du tenke. Da virker det ikke så langt når du tenker den magiske grensen i uke 12.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei januarbaby07! leser at du allerede har vært på UL, er det vanlig?? Selv skal ikke jeg på første undersøkelsen min før 28.06, og da er jeg i 10.uke!! HMMMM?? Forskjellig praksis, er det vanlig? bor i oslo

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Uke syv tenker jeg på som når man har fullgått seks uker, og er i sin syvende uke. Legen min sa også at denne tiden er sårbar pga organer og slikt. Skal til han i dag, og han er gynekolog. Privatpraktiserende. Får UL hver gang, og det koster meg ingenting. Bor på Sørlandet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen

 

Jeg har vært på UL pga jeg hadde en del smerter og legen frykta XU, altså svangerskap utenfor livmora. Men alt var fint. Var på 2 UL'er med bra resultater foreløpig. Så nå håper vi at alt går fint. Det er grunnen til at jeg har vært på tidlig UL :-) Det skal en del til for at en får tidlig UL tror jeg, det er hvertfall ikke vanlig. Jeg skal til ny UL i neste uke, samt første s.kontroll dagen etterpå. Legen drar på ferie neste uke og ville derfor ha meg inn før det. Ikke mer hokus pokus. :-) Har ikke hatt noen blødninger men en del smerter nede ved livmora, som heldigvis begynner å avta nå. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...