Gå til innhold

Når starter/startet dere med sportsvogn-delen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Samma her... kjedelig å ligge i bagen og være våken..

Vi har one tree hill urbal jungle, og bagen er snart for liten... og setet i sportsvogna kan legges neeeesten helt ned..

Nevnte det for hs i dag, og hun sa at mange begynte ved 6 mnd... jeg sa at vi kom nok til å begynne før..... vi skulle bare passe på at hun ikke satt krum i ryggen eller vekta på korsryggen...

Vi gjekk over til sportsvogna då guten vår var vel 4 mnd. Men ryggen kan leggast flatt, og han fekk ikkje sitte i vogna før han sat uten støtte på golvet, ved 6 mnd.

Men sjølv om babyen ligg flatt får han vel kanskje litt meir utsikt i ei sportsvogn, sidan det ikkje er så høge kantar på den?

Ellers går det jo an å legge ei tynn pute eller noko bak ryggen på babyen så han får kome *litt* opp, som i ein vippestol. Husk berre på at det beste er å ligge flatt, så ikkje la han "sitte" så lenge om gangen.

Heldigvis var vår gut veldig fornøgd med å ligge på ryggen, så vi slapp å ta stilling til problemet...

Du, Lilleh, er du fornøyd med OTH-en? Jeg har også en sånn. Er kjempefornøyd med vekten og mobiliteten og alt det der. Men litt skuffet over at jenta mi snart er vokst ut av bagen. Jeg trodde den skulle vare til 6mnd, var litt naiv der. Tror jeg leste det et sted. Hun er 4 mnd nå. Og nå har jeg begynt å tvile litt på vogna, når jeg leser om viktigheten med å ligge flatt og å trille med babyen mot seg. Fint hvis du sier at "nei, det er da ikke noe problem!".. ;-) Da får jeg sove litt bedre.

Gullet mitt er bare 3 mnd og 3 uker...

Jeg er superfornøyd med OTH. Den er så lett å trille og manøvre, legge sammen, slå opp, frakte med seg osv..

Jeg syns også det er negativt at bagen er liten, og gullet her er 66 cm nå og bagen er 73 cm så det sier seg selv at vi snart må bytte... ). Jeg trodde også vi kunne ha den til 6 mnd.. men det kunne vi visst egentlig med stokke sleepi sin minste del også, men den må også snart bygge ut...Jeg har vurdert om vi skulle kjøpe oss en brukt større bagvogn til men... (hvem kunne ane at vi skulle få en så lang unge???:

Vi kan jo legge sportsvogndelen nesten helt ned, så ryggen blir jo ikke større belastet, og de kan følge bedre med på hva som skjer. Nå er det jo slik at hun i den alderen hun er nå så er hun ikke spesielt redd for noe, og da er det kanskje lettere å begynne med en forovervendt vogn, enn ved f.eks 7-8 mnd.. Men det vil vi jo merke og, om ungen trives i vogna eller ikke - går det ikke så går det ikke.... (da får jeg byttelåne med brodern som har en quinny som kan vendes begge veier, og som skal bruke bag fra juli og fremover...)

Naboen her har samme vogna og de begynte med sportsvogn ved 5 mnd og har ikke hatt noe problem med at den er forovervendt, og de er fremdeles superfornøyd med vogna etter 15 mnd...

Lilleh ligger mye flatt som det er: på gulvet, i senga, på stellebordet...så sier han bilstoltypen som ikke ville leie meg boxette til bilen for det var ikke sikkert nok (vi hadde allerede bilstol, så det var ikke noe salgstriks..) at i mange andre land som f.eks Italia begynner de med sportsvogn fra babyen er nyfødt... (han var forresten svensk..)

Tror det går bra jeg, ellers hadde de jo ikke solgt vogna!! :)

Annonse

Jeg også leste mye om det der med forovervendte barnevogner før vi bestemte oss for OTH. Etter en prat med naboen bestemte jeg meg for å prøve det ut.. :)

La oss kjøre forover med god samvittighet, og følge godt med på hvordan gulla våre reagerer både ved å stoppe opp underveis, gå ved siden av når vi er to på tur, kikke gjennom luka... og ikke minst være obs ved ting vi tror kan være skumle... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...