Gå til innhold

Fikk beskjed at gutten min bæsjet formye.......

Anbefalte innlegg

I alle dager, har dere hørt noe om dette før?

Var på helsestasjonen idag og fikk vår første vaksine (3mnd)

Pratet litt med helsesøster og hun lurte fært på om hun måtte sende meg videre til legen fordi gutten min bæsjet for mye. Det skal sies at han bæsjer og prumper ved hvert måltid ja..... slik det har vært hele tiden. (bør bare bæsje ca 2 ganger om dagen iflg hs) Han legger på seg helt passe og det er ikke noe mer i veien (Har masse luft da...)

Er det flere her som har hørt noe lingnede

Fortsetter under...

Jøss...

Var på samme kontroll i dag (3 1/2 mnd) og vi snakket ikke om bæsjing eller promping..

Gullet her bæsjet til hvert måltid før hun ble 3 mnd, og da gav det seg. da var det også mye grønn bæsj med hvite klumper i.. Nå har vi ekle gule bleier ca hver 3. dag - og da kommer det mye..

Promper, raper, hikker gjør hun flere ganger daglig...

Gir du kun mm eller mme? Har inntrykk av at om man bare gir mm er alt normalt..

Annonse

Eeeh, what? Det er da vel normalt at barnet kan baesje ved hvert maaltid kanskje ett par smaa til og med ved ett maaltid... Synes jeg hoertes merkelig ut. Og siden han legger paa seg fint saa ville jeg ikke bekymre meg. Jenta her baesjet masse hele dagen lang til hun ble rundt tre maaneder, saa skiftet det til en gang om dagen. Naa kan det gaa ett par dager i mellom. Men ifoelge alle baby boeker jeg har lest saa er det normalt begge veier. Mye eller lite baesj=)

Klemmer fra

Å ha bæsje bleie ved hvert skift synes jeg er mye også.

Gutten min er 4 mnd og har bæsj 1 gang om dagen noen ganger 2.Men han får mme.

Men en venninne av meg hadde det med første sønnen sin.

Han var mye urolig og bæsjet mye, og det luktet fælt.

Tilslutt fant de ut at gutten har cystisk fibrose.

Grunnen til at det tok så "lang" tid før de fant det ut var at han så altfor pigg og frisk ut til at de tenkte på at det kunne være det.

Nå vet jo ikke jeg hvordan dagsformen til gutten din er eller humøret hans men kansje det kan være lurt å få det sjekket.

Så kan du iallefall få utelukket hvis det ikke er noe gale.

Og det er jo slett ikke sikkert det er noe.Kansje han bare har høy forbrenning.

Lykke til.

Sånn var det med datteren til noen venner av oss, og det viste seg at hun har laktose intolerant. HUn ble bedre med en gang de ikke ga henne kumelk produkter.

Her har vi ikke hatt bæsj hver dag, begge to har gått noen dager mellom bæsjebleiene.

Trodde det var mer normalt at det går dagevis mellom bæsjebleiene på små babiser.

Kommer ogsaa an paa farge og konsistens, pluss din melkemengde og hvordan dere ligger an ang oeking. Hvis det er mest gult, og du nesten alltid har nok melk, saa er det kanskje det at han bare ikke fordoeyer alt, og det er helt greit, vanligvis. Naa har dere sikkert nettopp oekt siden han er 3mnd, da stemmer sikkert det ogsaa?

Men er det alltid groent og slimete, pluss at dere enten ikke har nok melk eller har ustyrtelig mye (slik at baby mest faar formelken), saa kan det vaere verdt en etterundersoekelse.

Jeg hadde masse melk, passet paa at hun fikk i seg ettermelken ogsaa (ammet et bryst av gangen naar det var kjempemasse melk), og hun hadde en baesjebleie per maaltid. Mat inn->maa lage rom for mer ;) Det var stort sett et vedlikeholdsproblem, og hun la godt paa seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...