Gå til innhold

et mareritt å mate han med grøt....

Anbefalte innlegg

det er et marerit å mate han med grøt. middagen går ned sånn passe greit, og fruktpure går kjempe fint.

han likte grøten før, men nå så vil han ikke smake en gang han vet at det er grøt, har prøvd alle grøter og.

og nå i den siste uka så han han ikke ville ha melk heller får bare ned 100ml så er det stopp og det går ikke ann å gi resten en halv time etter heller.(vil ikke ha da og). men han er forsatt sulten for eg ser det på han.

han elsket mat får og kunne nesten ikke få nok og nå spiser han ikke noe mesten.

han er 8måneder foresten.

er det noen som har opplevd det samme eller har noe slaks råd til meg.

eg er så oppgitt, vet ikke hva eg skal gjøre.

takk til alle som har noe å si

Fortsetter under...

Ok, men har du prøvd å blande i fruktpurè? Ellers tror jeg det viktigste er å ikke stresse med det, for da kan han fort oppleve måltidet som noe som ikke er noe alright. Det går sikkert bra selv om han spiser litt mindre en liten periode. Så får du heller kontakt HS hvis det går lang tid. Gi han heller litt mere melk.

vi hadde en liten periode med total grøtnekt (kjempeslitsomt) og det var min mor som klarte å identifisere problemet - hadde gitt henne for tykk grøt og da satt hun det liksom fast i halsen (dette var før hun var blitt ordentlig vant til grøt, så yngre enn 8 mnd). begynte "på ny" med grøttilvenning og mer flytende konsistens - noen dager med små porsjoner, uten å presse det i henne, så ordnet det seg.

for varm grøt, dersom man uforvarende har varmet for mye, kan gi samme reaksjon, altså grøtnekt. ta grøt av menyen en stund og prøv så på ny

eller bar litt matlei :-) er det andre ting bebisen liker som du kan putte på menyen et par dager?

min datter som nå er ti mnd fant også helt plutselig ut at hun bare ville spise dersom hun kunne være med å spise selv. fikk en skje i hånden og fikk øve med den, så var matlysten på topp. en jæ....ig gris, men litt moro og :-) verdt et forsøk?

så vet ikke om noe av dette kan være noe for deg, men ville uansett dele disse mulighetene med deg - ønsker deg lykke til og håper den slitsommme perioden blir kortvarig!!

Jeg rasper ulike frukter og har i grøten. Så blir det en skje med eple, litt banan på neste osv..Så blir det litt spennende å spise. Om han liker frukt,da... Hm..Skikkelig frustrerende når de ikke vil ha!! Men ikke press eller mas. Jeg dypper også skjeen i litt youghurt. Min er ni mnd. Det liker hun kjempegodt!!!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...