Gå til innhold

Satser å få svar på denne siden ang.ul-lyd.......

Anbefalte innlegg

Siden det er noen som har hatt SA-MA,så tenkte jeg at dette kan vere siden å spørre på.

Går det an å få ul-lyd uten å ha tatt gynokologisk undersøkelse først?

Legen min vil undersøke meg i underlivet før hun kan videre sende meg til sykehuset for ultralyd,påstår hun,men det vil ikke jeg,er så redd for å SA på en slik undersøkelse.

Kan jeg eventuelt spørre på et priv.sykehus uten å måtte gå om legen min?

Noen som vet??

Fortsetter under...

Hei.

Er ingen fare med å ta en gyn.undersøkelse. Legen vil sjekke om du blør, om livmormunnen er lukket eller ikke osv. Det er greit å gjøre før ul. Ul blir jo også tatt innvendig om du er tidlig i graviditeten, så en gyn.undersøkelse er ikke verre enn det. Håper det går bra for deg, og at du slipper å oppleve en SA/MA.

Klem

En ting til; du kan selvfølgelig bestille ul på privat sykehus og betale. Du trenger ikke henvisning fra legen din for å gjøre det. Jeg gjorde det selv i mitt første svangerskap ifm blødning. Og fikk se at alt var bra, og et lite bankende hjerte. xxx fingrene for deg.

Enig med Ninni. Hadde det vært forbundet med noe som helst fare, hadde ikke legene gjort det. Når jeg hadde MA i november, var jeg først hos legen. Der ble det tatt en rask GU. Når jeg kom på sykhuset en time senere, valgte legen der også å ta en GU, selv om en annen lege hadde gjort det en time tidligere. Derimot vet jeg at det er leger som helst ikke vil ta celleprøver når en er gravid, men det er jo noe helt annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...