Gå til innhold

Gjesp...våkner 05.30, noen med erfaring? 7 mnd!

Anbefalte innlegg

Gutten min på 7 mnd har begynt å våkne kl. 05.30. Dette er ALT for tidlig for mamma, og jeg lurer på om noen har erfaring og som har fått de til å sove lengre! Han våkner 05.30 og er klar for å starte dagen. Er trøtt igjen ca kl 08.30 og sover da ca 1,5 -2 timer. Sover i tillegg to lurer til på alt fra 20 min til 1 time. Legger han kl. 19-19.30 og han sover stort sett før 20.00. Lurer på om jeg skal konsekvent vekke han etter 1/2 time på dagtid. Kan dette føre til mer søvn på natten? Han er like blid om han har sovet 20 min eller 2 timer.

Det er ikke aktuelt å legge han senere, det funker dårlig. Har også prøvd med kun 2 lurer, men dette hjelper lite!

Alle råd mottas med takk!

Hilsen en søvnig mamma!

Fortsetter under...

Har du lystette rullegardiner på rommet hans? Det gjorde underverker for oss! Frå å våkne rundt 5 gjekk småen tilbake til å sove til mellom 7 og 8. Då han var rundt 7,5 mnd gjekk vi over frå tre til to lurar om dagen. No (8,5 mnd) har vi det ca slik:

08.00: Våknar

10.00: Søv i mellom 1 og 1,5t (i dag sette han ny pers med 2,5t!)

14/15: Søv i 45 - 60 min.

19.30: Legg seg, sovnar ganske fort.

Eg synest dagsovinga til guten din høyrest heilt normal ut, ville ikkje vekka han etter ein halvtime. Det er venleg å ha den lengste luren om føremiddagen, gjerne berre halvannan til to timar etter babyen står opp om morgonen.

Det heiter at "søvn avlar søvn", hos oss er det i alle fall slik at viss guten vår av ein eller annan grunn har sove mindre enn han pleier om dagen søv han dårlegare/meir uroleg natta etter.

Søvn avler søvn enda hos oss ihvertfall, og gutten min er snart 8 mnd. Her også blir natta urolig hvis han ikke får sovet nok iløpet av dagen. Men ellers har jeg ingen råd til deg dessverre! Trenger noen selv. Her har morgenen plutselig blitt rundt 6.00 mot 7.30 før. Syns det er litt tidlig jeg også...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...