Gå til innhold

5,5 mnd - sutrer og roper hele dagen - blir så lei!!!!

Anbefalte innlegg

Gutten min har nå blitt 5,5 mnd. Har hatt en infeksjon med prikker osv., men ser ut til å være bra nå. Men han roper og roper og stønner og gneldrer i all sin våkentid. Jeg blir snart snål av denne ungen som ALDRI blir fornøyd.

Han får to grøtmåltider nå, samt pupp. Pupp tar han bare i 5 minutter før han begynner å rope og slipper puppen. Han er litt tynn, så han burde få i seg den fete ettermelken, men det er helt håpløst å få til. Helt desperat før han får pupp, men vil ikke ha så mye altså.

Når han får grøt sitter han og kauker og roper, vi har prøvd både sakte og fort tempo, men han roper akkurat like mye. Han vil ha, men er allikevel misforhøyd. Før var han rimelig tålmodig til å ligge på gulvet og pusle, nå er det 5 min før gneldringen og ropingen begynner. Hjelper ikke å være i armene heller, roper like mye for det. Og tar tak i haka mi med begge hender og skal spise på meg HELE tiden. Jeg fatter bare ikke hva det er med denne ungen for tiden!!!! Han som har vært så blid og fornøyd og sovet godt.

Akkurat nå føler jeg meg mildt sagt oppspist, og det blir ikke bedre av at storesøster heller ikke vil roe seg ned i senga si..... Vi håper på en bedre dag i morgen, men nå er det jammen meg mørkt her! :-(

Fortsetter under...

jenta vår ropte og uffet seg masse fra 4-5 mnd...ikke fornøyd med noe...men når hu ble 5.5 mnd løsnet mye:hu fikk en tann,hu lærte seg å rulle og ble mer fornøyd....

etter dette er det stadig sånn(heldigvis i kortere perioder nå) rett før hu lærer noe nytt...hu er rett og slett sint fordi hu ikke mestrer det hu har lyst til...

det er meget mulig det er tenner på gang....eller ? uff, er ikke greit når de er sånn:-/

Tenner er den tanken som slår meg og... Guten vår var aldeles UMULIG den siste veka(?) før første tanna kom gjennom tannkjøtet. Følte at eg skulle bli spø, og begynte å lure på kvifor babyar ikkje var levert med returrett eller byttekort.

Vi har det for øvrig akkurat likt om dagen (i går og i dag), småen er utålmodig og grinete, hyler når vi steller han og er uinteressert i maten sin. Pupp har han stort sett berre tatt når han skulle sove. Så eg håpar det er tann nr 3 som er på veg, for eg begynner - som deg - å bli ganske desperat etter å få tilbake den lille solstrålen min...

Viss du ikkje ser noko teikn til tenner og situasjonen ikkje betrar seg i løpet av nokre dagar, kan du alltids ta ein telefon/tur til legen for å ta ein liten sjekk.

Annonse

Takk for innspill! Jeg glaner i kjeften på ham for å se etter tenner flere ganger pr dag, men tror du jeg ser noe? Ikke noe annet enn bokstavelig talt bare spøtt!! :-) Kan jo være at det bryter endel før tennene kommer, men hvorfor i alle dager kan ikke disse tennene bare komme sånn uten alt for mye sprell?

Nå er det kvelden, og mine to englebarn har også endelig tatt kvelden og sovnet stuptrøtte begge to. Nå er det bare "Frustrerte fruer" som står for tur, og så skal en frustrert mor ta kvelden også. God natt, damer! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...