Gå til innhold

Juni: Artig forslag fra vår fastlege...

Darth Vader

Anbefalte innlegg

Håvard er syk igjen, 39,9 i feber målte vi på legekontoret. Legen skulle sjekke om han hadde så mye feber som vi sa... Ja, da vet vi at han har feber - sa han da vi målte. Så ville han at vi skulle ta urinprøve og levere den i morgen, og begynte å messe i vei om at det kunne jo være litt vanskelig å få tatt - om kanskje Håvard tisset til faste tidspunkter (!!!!)? Jeg begynte å flire litt mot min vilje - og sa at jeg trodde vi kom til å satse på urinprøve-poser. Jaaaa - det kan dere jo prøve, sa han. Men minuset er da at urinprøven kommer til å bli forurenset. Ja, mulig det - sa jeg, men ellers vet ikke jeg hvordan jeg skal få det til. Kanskje dere kan ha en kopp ved siden av stellebordet når dere steller sa han - så kan dere kanskje fange opp når han tisser. Ja, sa jeg (og klarte bare ikke å skjule smilet) - vi skal prøve.

Det første som skjer når jeg steller han i kveld er at jeg tar av bleia, snur meg bort for å ta en klut - og når jeg snur meg tilbake så har han tisset over hele seg.... Der gikk den gyldne muligheten til urinprøve. Vel, morgendager bringer vel nye sjanser ;-).

Forøvrig så krysser jeg alt jeg har for at den lille gutten min snart blir frisk. Han har et stort inntak av paracet for tiden, og har nettopp avsluttet en penicillinkur. I dag tok vi nye prøver - blodprøver og neseprøve (fy - det siste var fæle greier for den lille tassen gitt). Så bærer det tilbake til legen i morgen. Stakkars, han har spist to t-skjeer med middag og en t-skje med banan hele dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stakkars lille vennen. Det er så leit når de er syke. Penicillin er noe herk. Ikke er de spesielt medgjørlige til å ta medisin heller.

GOD BEDRING til dere. Håper han snart er frisk igjen.

Leger kan jammen si mye rart. Tror iblant ikke de tenker seg så godt om, bare sier det som etter teorien er riktig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, veldig kjedelig når barn er syke. Legen deres kan umulig være vant med barn:) Likte best det om han tisset på faste tider:) Men: god bedring!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uf, stakkers gutten din:( Håper han snart blir frisk igjen.

Jeg må jo bare le av fastlegen din. Høres ut som han ikke var så veldig erfaren med små tasser men det betyr jo ikke at han ikke er god lege for det.:)

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...