Gå til innhold

tør ikke glede meg!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

jeg tør ikke å glede meg for graviditeten for det er jo en relativt stor sjanse for å miste, jeg er nå 5+6. har mistet før i uke 7 og jeg klarer bare ikke å få det ut av tankene at det kan gå gale igjen, tok det veldig hardt sist. kan noen please hjelpe meg før jeg stresser meg selv og babyen ihjel??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke du er alene. har stresset en del(gjør det enda) med at jeg kan miste. Grunnen til at jeg stresser er ikke fordi jeg har mistet før, men rett og slett fordi dette kan være den eneste gangen jeg kan bli gravid. tror egentlig vi berre må lære oss å slappe av, det er INGENTING vi kan gjøre med det. Jeg vil si til deg at kjangsen for at du mister en gang til er under 1%. den er svært liten. Så hadde jeg vert deg så hadde jeg kost meg med graviditeten, du har oddsen på din side

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner deg veldig godt! Har ikke mistet før selv, men kan bare forestille meg hvor grusomt det må være! Er engstelig for det samme selv, dette er første gang jeg er gravid. Jeg vet at det er lettere sagt enn gjort å slappe av, alle sier jo at man må det, men man vil jo så gjerne at alt skal gå bra. Jeg prøver å tenke sånn at hvis det går galt, så går det galt, uansett hvor mye man uroer seg eller ikke. Dersom alt går bra (og sjansen for det er jo størst!!) har man kastet bort mye tid og energi på unødvendig bekymring. Det er fryktleig vanskelig å være tålmodig, men vi må nok bare innse at vi ikke får påvirket dette noe til eller fra.

Men dersom du har mistet før, kan du ikke få litt mere oppfølging av legen din, og kanskje en tidlig ul? Det kan jo hjelpe til å berolige deg litt!

Det sies jo at de fleste kvinner en eller annen gang vil oppleve en spontanabort. Siden du allerede har hatt den, burde jo sjansen din være mindre nå statistisk sett! Prøv å kos deg og slapp av. I verste fall kan det kanskje hjelpe å prøve å unngå de inleggene her inne som handler om sa og ma? Jeg merker at jeg blir urolig av å lese de, for de får meg til å bekymre meg for ting jeg vanligvis ikke ville ha tenkt på.

 

Lykke til, håper spira di sitter godt! (Det tror jeg den gjør denne gangen:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...