Gå til innhold

føler meg som en dårlig mor....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er egentlig ett syteinnlegg, bare så dere vet det...

Jeg er gravid, 34 uker på vei, er sykmeldt pga bekkenløsning, og har en 2-åring med begynnende trassing...

Bekkenløsninga er ikke så ille heldigvis, men det er mye jeg ikke kan gjøre, f.eks. springe etter gutten min, gå tur, støvsuge eller bære noe særlig... Han går ikke i barnehagen, siden jeg jobber turnus og mannen min skift, er ikke det til noen hjelp...

Men jeg er så sliten og trøtt! I og med at jeg er sykmeldt blir jeg stort sett gående her hjemme uten å snakke med så mange andre enn mann og barn. Jeg kan heller ikke få "fri" fra hjemmejobben slik som mannen min kan når han reiser på jobb. Han er flink til å stå opp med han og ha han med seg på ting, men er dårlig på å sette grenser, ihverfall når jeg er tilstedet.

Så nå begynner det virkelig å tære på kreftene, og sønnen min merker selvfølgelig at jeg er lett å tirre. Og det utnytter han! I dag tok jeg ganske kraftig i han når jeg skulle sette han i "straffestolen" for n`te gang, så han fikk merker på begge armene...

Jeg har selvfølgelig kjempedårlig samvittighet for det, men jeg er ganske på felgen nå! Jeg er sur og grinete mer enn jeg er på godlag, og har ikke tålmodighet i det hele tatt...

Sitter nå å sipper for alt sammen....

Velger å være anonym da jeg ikke står for det jeg har gjort...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke du finne på noe når mannen din er hjemme? Bare sånne enkle, rolige ting som kino, kafé, besøke en venninne... Eller kanskje noen kan passe ham litt for deg så du kommer deg ut av huset? Det hadde nok gjort deg godt med litt avveksling :-)

Skrevet

Sukk...sånn er det her om dagen også.Er ikke så langt på vei som deg,men tålmodigheten er kraftig redusert,og jeg blir for sint,og for ofte sint,selv om jeg ikke vil det.Har konstant dårlig samvittighet....

Min er i bhg 2-3 dager i uka da,og det hjelper på.

Men,det virker som om han merker på meg at jeg er sliten,og har lite med tålmodighet,for han har vært mer trassete etter jeg be gravid.

Slitsomt,ja.

Skrevet

Slik er det her i gården også. Er heller ikke like langt på vei som deg, men har kort lunte og er kjempesliten. Tåler ikke mas og suring i det hele tatt, skal ingenting til for å gjøre meg sint.

Føler meg skikkelig dårlig overfor 2 åringen som er inne i en skikkelig trass periode, og mamman klarer ikke takle det:(

Skrevet

Takk for trøsten...

Dagen i dag har heldigvis vært mye bedre enn i går, og til mandag skal jeg på party!!

Jippi!

Skrevet

Hei, jeg har akkurat født etter et svangerskap med mye sykemelding pga bekkenløsning. Jeg kan bare si, at hadde jeg ikke hatt barnehage til gutten på 2 år og 9 mnd, så vet jeg ikke hva jeg skulle gjort!!!

Ærlig talt, selv om en ikke blir sengeliggende så har en jo vondt, og blir tappet for krefter, energi og overskudd. En aktiv unge trenger mer stimulering enn en sykemeldt mor kan gi. Det kjenner jeg så godt!

Så hvorfor ikke prøve å få han i bhg? Legen kan skrive attest på at du er sykemeldt, og bhg kontoret kan kanskje skaffe en plass 2-3 dager i uka fort. Det virker forebyggende på at du ikke havner på krykker til slutt.

Hvis ikke, prøv dagmamma med et par andre barn i samme alder. Og så bruker du de fritimene du har til å slappe av, trene, gå til fysioterapeut eller bare komme deg ut og se andre mennesker.

Lykke til, jeg skjønner deg så godt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...