Gå til innhold

HJELP! 4mnd. baby hiver seg etter pusten og sover med øynene åpne

Anbefalte innlegg

Min datter er akkurat blitt 4mnd. Hun kan plutselig bli helt stille med begge øynene åpne og ikke puster. Hun gjør det når og hvor som helst. Under leke stativet da hun ligger på ryggen. Hodet ligger strekt oppover/ bakover.

Jeg blåser på ansiktet hennes uten at et øye blunker.

Jeg må dytte hardt til henne, å da drar hun et langt drag av luft inn.

Hva skal jeg gjøre? Bør jeg kontakte lege. Er slitsomt å ha det sånn. Har vært sånn nå i 4dager.

Takker for alle svar...

Fortsetter under...

Ring legen med ein gong! Høyrest absolutt ut som noko som bør sjåast på av ein lege!

No skal ikkje eg spekulera for mykje over noko eg ikkje veit nokon ting om altså, men det kan jo vera det er noko med lungene hennar?

Lukke til iallefa!

Nå har jeg snakket med legen.

Han kunne ikke si meg hva det kunne være.

Han kunne se på henne nå,men han fikk ikke gjort noe, og da er det liten vits.

Siden hun sover nå, får jeg bare sjekke henne ofte igjen til jeg ringer fastlegen i morgen tidlig.

Hvis han hadde funnet ut at det var noe alvorlig, så skjønner jeg ikke hvorfor han ikke kunne gjøre noe annet enn å se på henne! Det hjelper jo ikke noe!

Annonse

Synes du må følge opp dette. Det er sikkert ikke noe akutt siden det har vært sånn de siste dagene. Men ta ungen med til lege når han er våken i morgen. Da kan de sjekke han nøyere, og er det ingenting slipper du i allefall å gå å være bekymra. Men ikke vent med det, ring å få time i morgen. Om fastlegen ikke kan se noe i morgen, eller ungen ikke har slike "anfall" så få de til å henvise deg til sykehus.Der kan de observere han også finne ut hva det er for noe.. Du må ikke bli bekymret for jeg sier dette, og det er helt sikkert ikke noe alvorlig med babyen!!! Men ekkelt for deg og dere å skulle spekulere på om det er noe galt. Heller en sjekk for mye, husk det:-)

Masse lykke til, hold oss oppdater,da!!

Fra hovedinnlegger:

Hun ble lagt inn på sykehuset!

Jeg dro inn på legevakta allikevel. Jeg fortalte han alle detajer osv. Han ville sende oss hjem igjen. Jeg ville ikke mase om og få sendt barnet til sykehuset, ville ikke høres ut som enhysterisk mor heller! Så det var godt far var med, han krevde at en barnelege skulle se på henne. Så vi dro på sykehuset i går natt, og ble der.

Jeg fortalte barnelegen alle detaljer, han ville legge oss inn øyeblikkelig under observasjon med masse utstyr som jeg ikke husker navnet på :)

Disse detajene hadde ikke legen på legevakta gitt til barnelegen, så det var så vidt vi fikk komme.

Vi har endel prøver igjen, men de skal taes i morgen tidlig. Så vi er hjemme på perm en tur nå.... reiser snart til sykehuset igjen... får svar på alt i morgen engang.

Jeg holder dere oppdatert.

Klem fra oss

Annonse

Godt å høre dere ble tatt på alvor til slutt!

På sykehuset jeg jobber hadde hun nok også blitt innlagt, for dette er sånt jeg har hørt om før.

Det er nok ikke enkelt å være ny i denne verden for alle disse små, så noen har startvansker.

Ønsker dere alt godt.

Fra hovedinnlegger:

Endelig kommet hjem fra sykehuset, masse prøver og tester... stakkars. Det har vært en kamp!

Vi skulle vært der lengere , men jeg ville ha med tulla hjem til sine vante omgivelser, fikk aldrig fred eller ro på sykehuset selv etter alle prøver osv.

Nå blir vi hjemme i helgen, skal tilbake snart og ta den siste prøven.

De skal legge en sonde ned i spiserøret, for å måle pH, kalles syremåling.

Selv om jeg ikke har funnet henne med noe gulp/oppkast osv, kan det allikevel vært dette som er årsaken, men det har stoppet opp i halsen, slik at enn ikke kan se det. Det er dette som skal undersøkes nå. Hun må ha på seg sonden i 24 timer, og må faste dagen før... hjelp, hun er bare 4.5 mnd. gruer meg! Men det er til hennes beste :)

Skriver mer når vi kommer fra sykehuset igjen og da litt mer konkret ....

Hilsen

Liza og

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...