Gå til innhold

Jeg holder på å miste nå...

-Aimee-

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mister nå i uke 7 ca. Litt usikker på hvor mange uker fosteret var... Jeg har hatt brun utflod og småblødninger siden positiv test så har vært veldig forberdet på hvordan dette går. I dag og i går har jeg blødd mye!!

Det jeg lurer på er;

Hvor lang tid vil det sånn ca ta før hcg er ute av kroppen?

Vil eggløsning komme som normalt om ca 2 uker?

Må man vente en mens før man prøver igjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff da... vet hvordan du har det. Mistet for litt over en uke siden i MA (9+4) og SA i mars (8+0). Begge gangene jeg mistet, begynte det med småblødninger, og utviklet seg til sterke blødninger i løpet av et par dager. Har du vært hos lege? Du bør ringe til lege og bli undersøk så fort som mulig. Jeg ringte legevakta og de ville ha meg inn til undersøkelse med en gang. Det er jo ikke sikker du mister selv om du blør...

Jeg hadde eggløsning fire uker etter SA'en i mars, og ble gravid igjen uten å mens i mellom. Det gikk jo ikke bra, vet ikke om det hadde noe å gjøre med at jeg ikke hadde mens i mellom. Denne gangen vil jeg vente et par måneder. Venter nå på mens om en uke eller to. Tror jeg ville anbefale deg å ha en mens i mellom, så får kroppen en liten pause. Men det er så forskjellig hva man blir anbefalt. Har hørt alt i fra å sette i gang med en gang til å vente opp til et halvt år. Tror man selv må føle litt på det. Snakk med legen din.

Tror Hcg bruker et par uker før hormonene er helt ute av kroppen, men er ikke sikker. Men det er også en måte å sjekke om svangerskapet er sunt, for hcg nivået skal fordoble seg ca annen hver dag. Så dersom de har mistanke om SA bør de ta en hcg for å være på den sikre siden, dette også fordi du er så kort på vei.

Håper det går bra for deg, lykke til i alle fall...

Skrevet

Kjempetris på deres vegne - hcg kan sitte i kroppen i 6-8 uker fikk jeg beskjed om.

Skrevet

Jeg har vært inn på ultralyder og har tatt hcg-prøver. Og Hcg.prøvene har ikke vært bra, lave hele veien...

Lykke til deg også. Håper vi sees på 1.trimester

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg er 8 uker på vei nå og sitter med angst... jeg er ikke kvalm, føler meg bare trøtt og sliten... og, jeg har så magesmerter... ved eggestokka og nederst i magen.. eggestokka kan skyldes at jeg har syster på dem... så det er greit... men er det vanlig at man har smerter nederst i magen heletiden? sånne.. menssmerter.. bare litt ekstreme noen ganger... en annen ting er at jeg har vært forkjølet og hostet så lenge jeg har vært gravid. kan det ha noe med det å gjøre? eller... er det slik det føles når barnet er på tur til å forsvinne?! jeg er så redd jeg.... skal til legen på onsdag.. klarer nesten ikke å vente lenger...

hjelp! hva følte dere før eller mens dere mistet? hadde dere uvanlige smerter? eller er smertene mine helt vanlige?

Skrevet

Jeg hadde ikke noe særlig vondt da jeg mistet. Men det er helt vanlig og normalt å ha menssmerter i de første ukene når man er gravid. Så smertene tror jeg ikke du trenger å bekymre deg for.

Lykke lykke til hos legen på onsdag. Alt er sikkert bra i magen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...