maym Skrevet 6. juni 2006 #1 Skrevet 6. juni 2006 å komme sei på DOOOOOOO..er slutta med bleie på dag tid men det er uhell i uhell hele tiden....Han venter i det lengste med å gå på do å så skjerer det sei.....Han får sår å blemmer men det ser ikke ut til å hjelpe......Om natta kan jeg bare glemme å kutte ut bleier, har prøv flere ganger men senga er tissa ut...Noen som har noen gode rå å gi...er så lei av tisse våte klær.Han er en meget aktiv gutt han har egentlig ikke tida til noe som helst hihi.....litt travelt til tider
Carina83 ~ termin 05.09.07 ~ Skrevet 6. juni 2006 #2 Skrevet 6. juni 2006 Nå er det jo veldig innviduellt for når barnet er klar for å slutte med bleier. Det er viktig å rose dem og oppmuntre dem til å gå på do=) Det å belønne/premiere dem når de er helt tørre og underveis er jo også en måte til å få dem mere intresert i å bli kvitt bleia. Jeg skal ta med dattera mi på 3,5 år i lekebutikken når skattepengene kommer. Da skal hun få velge seg en leke . Siden hun nå er blitt tørr. Om gutten din går i barnehagen er ofte bhg presonellt veldig hjelpsomme med bleieslutt.. Kanskje bestekompisen ikke bruker bleier og at han kan bli med han når han tisser for å se ?? Håper dere finner en løsning som passer for dere;.-) Og når han selv føler seg klar så går det fort!
EvaL Skrevet 7. juni 2006 #3 Skrevet 7. juni 2006 Hvorfor får han sår og blemmer? Bæsjer han i buksa også slik at han går med avføring som gjør han sår? Jeg tror at det eneste som hjelper er at dere voksne hjemme og i barnehagen tar ansvar for at han går hyppig på do, enten han sier at han må eller ikke. På den måten vil det innarbeides bedre dorutiner som gjør det enklere for han å huske selv at han må gå po do innimellom. Nattbleien syns jeg dere bare skal glemme foreløpig. Det er bedre å fokusere på å få han tørr på dagtid, så får nattbleien komme senere. Det er faktisk normalt at et barn på hans alder sover med bleie på seg, så det kan du ta helt med ro.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå