Anonym bruker Skrevet 6. juni 2006 #1 Skrevet 6. juni 2006 Vi har en datter på 13 mnd som fra hun var nyfødt har vært allergisk mot melk. Dette ordnet vi ved at jeg lå unna melkeprodukter da jeg ammet, jeg sluttet med amming da hun var ca 7 mnd, hun får mageondt og flammende utslett. nå ser det ut til at hun ikke tåler fisk heller, så var det på'n igjen. Er bare så frustrert, er det andre med erfaring og opplevelser. Noen tips på pålegg (gikk mye på makrell i tomat, men blir vel bar leverpostei fremover nå). Heldigvis elsker hun frukt og grønt da!
Monemokk Skrevet 6. juni 2006 #2 Skrevet 6. juni 2006 En type servelat er laget uten melk, står på pakken. Vanlig skinke/hamburgerrygg er også godt. Nora 100% frukt og bær (tror jeg det heter) går jo an også. På helsekostbutikker har de også pålegg, prøv der! Lykke til videre!
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2006 #3 Skrevet 6. juni 2006 Har ikke erfaring selv, mne en venninne har en gutt på ett årmed masse matallergi. Ville bare tipse om at i allefall noen leverposteier inneholder melk...
Expat Skrevet 7. juni 2006 #4 Skrevet 7. juni 2006 Og se paa innholdsfortegnelsen, noen inneholder ogsaa ansjos!
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2006 #5 Skrevet 7. juni 2006 gå til legen og få henvisning til ernæringsfysiolog! da får du masse tips, samt hefte over hva som kan spises. masse lykke til, det er mange i samme situasjon som deg! ellers kan du gå inn på: www. utenmelk.no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå