Gå til innhold

Vendbart håndtak..

Anbefalte innlegg

Hei!

Noen som har erfaring med vendbart håndtak? Er det smart, eller er det egentlig unødvendig? Tar gjerne imot tips ellers også, angående hvilken vogn dere anbefaler til "vinter-barn". Er ute etter størst mulig bag, for og få skinnpose i, og ellers også praktisk vogn!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5276299-vendbart-h%C3%A5ndtak/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Vi har en sønn født i september, derfor valgte vi dypvogn/bagvogn til Simo fordi den er størst, og vi hadde svært god plass til han og skinnposen. Vognen har en plate som man kan sette opp til ryggstøtte når den tid kommer.. Vi er svært fornøyde, det har vært veldig viktig at vognen er lun og best mot vind og snøvær.. Vognen "varer" bare til de er 8-10mnd, men er likevel best for et vinterbarn syns jeg da.. Jeg kjøpte vognen brukt for 2500kr, se på finn.no kanskej noen til salgs der..

Jeg skal må kjøpe meg en quinny comfort som kan snus begge veier, det er fordi jeg gjerne vil at vi skal ha muligheten til å se hverandre før han blir så stor at det blir gøyere for han å se fremover, og ikke trenger å se meg hele tiden. tenk om du skal løpe hjem og han gråter i vognen, da er det lettere å roe ned når han kan se deg enn om han bare ser rett frem..

Lykke lykke til!!

Hei!

Jeg har en sønn som er født i aug og vi kjøpte Emmaljunga duo edge kombi. Vi brukte bagen med skinnpose i til han var 8 mnd og nå har vi satt på sportsvogndelen og jeg er glad vi har vendbart håndtak. Bruker det en del når vi er ute og går tur og han får sola i øynene, men jeg liker å ha han mot meg mest mulig. Glad vi valgte det understellet og ikke det hvor det var fast håndtak. Er veldig fornøyd med vogna, men den er jo blant de største og tyngste....

Har brio kombi med vendbart håndtak, ville egentlig ha simo men da vi kjøpte var det kun en modell fra simo som hadde vendbart håndtak og den var dyr.

Nå har vel de fleste modellene til simo mulighet for understell med vendbart håndtak.

Vi har brukt det vendbare håndtaket mye, da han lå i bag brukte vi det når vi trilla i nedoverbakke, sånn at ikke hode lå nedover hele tiden.

Da vi gikk over til sportsvogn brukte vi det mye når han fikk sol i øynene.

Synes også at det var praktisk at han kunne sitte å se litt framover, og så heller snu ham så han kunne se oss når han var trøtt og skulle hvile. Dessuten ville jeg ikke ha ham vendt fra meg for lenge i gangen da han var under 9-10 mnd.

Da han ble enda litt større ville han helst se framover, men veldig greit og snu ham mot meg når han sov. Følger litt mer med.

Siden du får vinterbarn tror jeg at jeg vil anbefale enten simo dyp/bagvogn (som har sitteplate i ryggen når han skal begynne å sitte litt opp) og heller kjøpe en lettere trille til sommeren/høsten når han blir litt større.

Om du ønsker kombi eller duo ville jeg også gått for simo sin, da den er den største på markedet. God plass til poser og tepper!

MEN disse vognene er veldig tunge. Er kjempefornøyd med min brio kombi, men bruker den kun til sovevogn nå. Synets etterhvert at den ble veldig tung og klumpete.

Kjøpte en oth uj da han var ti mnd, og etter 11-12 mnd triller vi nesten bare den. Savner litt at den ikke er vendbar, men kjørekomforten er helt topp både for gutten oppi vognen og vi som triller den. Og det med vendbar er mest for min del...Han elsker å kjøre denne vognen. Ser seg rundt og koser seg, og er ikke så interessert i kontakt medmeg når vi er ute og triller (dette gjelder når han sitter vendt mot meg i kombien også). Tror han har "friperioden"/"tenkeperioden" sin da, og vil helst slappe av.

Kunne jeg valgt om igjen hadde jeg muligens gått for dypvogn og heller en trille seinere.

Hiver meg på innlegger over, har brukt det vendbare håndtaket mye!

Kombi med vendbart håndtak er litt tungt, men du som kommer til å ha vinterbaby burde kjøpe en skikkelig vogn. Ungen er jo liten også neste vinter, og må ha skikkelig pose i da også!

Har simo, den er lang, god og romslig. Skal supplere med en lett trehjuling nå, venter på nye Easywalker Sky, og kommer nok til å bruke den mye i sommerhalvår, på kjøpesenter og når jenten vår blir større (14 mnd nå) og sitter med dress ol vinterstid.

Men skal ha simoen som sove og vintervogn lenge enda!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...