krysser fingre og tær! Skrevet 6. juni 2006 #1 Del Skrevet 6. juni 2006 Vi fikk endelig i dag svar på prøvene jeg og kjæresten har tatt. Mine prøver var veldig bra, men det var værre med hans. Det viser seg at morfologien til sædcellene er for dårlig, han hadde 4% men grensa gikk på 14%. Dette var virkelig ikke oppløftende og ikke lett å akseptere for noen av oss. Så kommer alle spørsmålene. Er det noe tilskudd, mineraler eller vitaminer som kan hjelpe cellene til å bli mer normale? Kan utseendefeil medføre abort? Vil dette bety at vi går rett over til prøverør? Er dette noe dr Purvis kan gjøre noe med? Noen andre som har fått påvist morfologiske feil? Nå håper vi at dere kan hjelpe oss ved å gi noen svar. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5276264-etter-6-uker-fikk-vi-endelig-svar-men/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
susse Skrevet 6. juni 2006 #2 Del Skrevet 6. juni 2006 Hei på deg! Her kommer jeg nok dessverre litt til kort men håper det er andre av jentene her inne som har erfaringer som kan hjelpe dere. Evt kan du jo slenge spørsmålet inn på assistert befruktning hvis du ikke allerede har gjort det. Det eneste jeg vet som er bra for sædceller er zink og selen. Vi fikk også begge anbefalt å ta tran av gyn selvom det ikke er noe galt med sæden til min mann. Ønsker deg uansett lykke til og håper det etterhvert dukker opp noen kloke svar til deg/dere Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5276264-etter-6-uker-fikk-vi-endelig-svar-men/#findComment-5277659 Del på andre sider Flere delingsvalg…
snøfilla - mamma til 2 Skrevet 6. juni 2006 #3 Del Skrevet 6. juni 2006 Jeg forstå ikke helt... Er det sånn at bare 4% av sædcellene hans har normalt utseende? 1) Er det noe tilskudd, mineraler eller vitaminer som kan hjelpe cellene til å bli mer normale? - Zink, Selen, C-vitamin og Omega3 kan hjelpe. Det samme gjelder akupunktur. 2) Kan utseendefeil medføre abort? - Jeg er ikke sikker, men jeg tror det. Men først og fremst kan det vel gi redusert sjanse for naturlig befruktning. 3) Vil dette bety at vi går rett over til prøverør? - Morfologiske feil alene er ikke årsak nok til prøverør, i hvert fall ikke så lenge mengde og bevegelighet er OK. Har han mange halefeil kan jo dette gi redusert bevegelighet, og da er nok ICSI et godt alternativ. 4) Er dette noe dr Purvis kan gjøre noe med? - Det er jeg også usikker på. Mannen min bhandles først og fremst for antistoffer og en trang sædleder. Men det kan jo være at bedre morfologi er en "bonus"... 5) Noen andre som har fått påvist morfologiske feil? - Mannen min hadde en del hode og nakkefeil da han leverte prøve på Riksen for to år siden, men iflg. sykehuset ble pørven def. som normal. Men nå er ikke jeg særlig fornøyd med Riksens sædanalyser... Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5276264-etter-6-uker-fikk-vi-endelig-svar-men/#findComment-5279135 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kanskjesnart..v/ hjelp av ivf? Skrevet 7. juni 2006 #4 Del Skrevet 7. juni 2006 Kjære Krysser fingre og tær Dette var et slag i trynet for dere.Jeg vet ingenting om morfoliogi og utseende på sperm, men har min gynekologs ord friskt i minne "det trengs bare EN frisk sædcelle, vet du", da jeg var nervøs for utallet av vmin manns prøve. Da tenkte han så klart på ivf/ icsi. Jeg ville absolutt lagt inn dette smp på assistert befruktning! En ting jeg bare ville si deg: Så bra at du sto på ditt og fikk kommet dere til utredning! Nå har DU spart dere (deg) for mye emosjonelt slit i den berg og dalbanen det er gjennom syklusen når man prøver å bli gravide. Det har du klart ved å stå på ditt og følge magefølelsen. Gratulerer med det! Har ingen ting mer å si til deg, bortsett fra at jeg er lei meg på deres vegne, og at jeg sender deg en god klem som rekker helt bort til deg herfra. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5276264-etter-6-uker-fikk-vi-endelig-svar-men/#findComment-5280779 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå